Kan jeg tillade mig at være øv?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
mozzarellaosten
Indlæg: 13
Tilmeldt: 6. mar 2024, 18:53
Kort karma: 0
Likede indlæg: 7

Kan jeg tillade mig at være øv?

Indlægaf mozzarellaosten » 16. mar 2024, 19:52

..
Senest rettet af mozzarellaosten 18. mar 2024, 06:41, rettet i alt 1 gang.
0
abcd
Indlæg: 6345
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 292
Likede indlæg: 10364

Re: Kan jeg tillade mig at være øv?

Indlægaf abcd » 16. mar 2024, 19:55

Jeg synes ikke du kan forvente at han smider alt han har i hænderne fordi I har skrevet lidt sammen.
9
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9702

Re: Kan jeg tillade mig at være øv?

Indlægaf Tanten » 16. mar 2024, 20:12

I og med at du for 10 dage siden skrev om en anden fyr, tænker jeg, at I begge er der, hvor I blot afsøger, hvad jeres kontakt kan føre til.
12
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17052
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1080
Likede indlæg: 21288

Re: Kan jeg tillade mig at være øv?

Indlægaf Misantropen » 16. mar 2024, 22:24

Det er da ikke fedt at blive konfronteret med, men I og med at I kun har skrevet sammen, ingen forpligtelser har overfor hinanden og ikke har lovet hinanden at I ikke skriver med andre forventer du mere end hvad der er rimeligt at forvente af ham.
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8999
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1524
Likede indlæg: 25735

Re: Kan jeg tillade mig at være øv?

Indlægaf Madam Pomfrey » 17. mar 2024, 07:23

Man kan altid tillade sig at være øv, - jeg tænker det er en vigtig følelse at favne, en følelse der både sige noget om ens grænser, men også ens engagement i det man er i, betydningen af det.
Og hvis en date er interessant og føles som noget med potientiale, så er det da selvfølgelig øv at opdage.

Det man, sådan umiddelbart, ikke kan tillade sig er at placere ansvaret for sit øv hos den anden.
Det må man selv tage ansvar for. Og det kan fx være en snak med ens date om, hvor man selv står, og hvad man har brug for, hvad ens grænser er
Som fx. Et ønske om at være eksklusive, i form af at man ikke er aktiv og opsøgende på div. Platforme, og en udmelding om at det er man self heller ikke selv.
Og så kan man få afklaret om den anden er med på den præmisse, og hvis ikke -.tage stilling til om det er noget man så kan se sig selv i.

Personligt synes jeg ikke det er en urimelig forventning at have. Jeg har selv italesat det overfor mænd jeg har datet, som i har set dem 2-3 gange, eller det har føles som noget der havde potientiale , "at jeg ikke vil deles om" - herunder at jeg også selv har lukket ned, og ikke har kigget/søgt/swipet, og at det for mig er vigtigt at han heller ikke gør.

For eget vedkommende har det med forsat at kigge/søge været et klart udtryk for at den jeg har skrevet/talt med eller været på dates med, netop ikke har potientiale.
Men det var så også med udgangspunkt i jeg havde interesse i noget der kunne udvikle sig til et parforhold.
Andre er jo på div platforme med ønske om eventyr og oplevelser, og ikke en kæreste.
6
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
AFK
Indlæg: 3121
Tilmeldt: 6. maj 2022, 10:54
Kort karma: 43
Likede indlæg: 5366

Re: Kan jeg tillade mig at være øv?

Indlægaf AFK » 17. mar 2024, 08:40

mozzarellaosten skrev:Kan jeg tillade mig at være øv over dette?


Ja, så længe du takker dig selv for det, i stedet for at bebrejde ham for det.
0
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.

Important distinction.

Tilbage til "Forhold og sex"