Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17443
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3601
Likede indlæg: 42606

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf LaMariposa » 23. apr 2024, 05:07

LadyFox skrev:
Jeg har en fordom om at mange kvinder vil ringe til en håndværker før mange mænd.
At mange mænd er tilbøjelige til at tænke at det kan de da sagens lige selv, uanset forudsætninger.


Om en seks-otte måneder...
5
:lun: Be brave
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17066
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1080
Likede indlæg: 21318

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf Misantropen » 23. apr 2024, 05:23

libertá skrev:
Purple Haze skrev:
libertá skrev:Mange kvinder går på toilettet sammen, fordi de er ubevidst lesbiske og nyder at se hinandens fisser, mens de tisser.



Ak ak, vores anatomi er ikke indrettet sådan at man kan se fissen, når man går på toilettet.

Og fleste lægger det af sig når de går fra at være piger til kvinder. Er det så derfor kvinder som regel ikke går på toilettet sammen? De opdager simpelthen at man ikke kan se noget, og gider så ikke det pis længere.

Man kan vel se den, hvis bukserne tages af, inden man sætter sig. ;)

Eller man kan sprede benene lidt he he

:lol:

I teorien, ja. Hvis hun er meget høj eller står sådan her

stock-photo-yoga-girl-stands-in-the-upside-down-pose-with-one-leg-up-outdoors-490746325.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Moe
Indlæg: 4262
Tilmeldt: 9. sep 2022, 11:34
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1203

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf Moe » 23. apr 2024, 05:25

.Magic. skrev:
fisken80 skrev:
.Magic. skrev:Og så blev tråden her smadret og blev til tråd nr. 6.000 om kvinder vs mænd.


Er det ikke lidt trådens emne…

Jeg læser det som en tråd hvor man kan fyre sine fordomme af uden at det skal diskuteres i smadder.

Præcist, præmisserne er at man kan skrive det, uden at det er oplæg til diskussion.
0
Homer: “Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that’s even remotely true. Facts schmacts.”
Brugeravatar
Moe
Indlæg: 4262
Tilmeldt: 9. sep 2022, 11:34
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1203

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf Moe » 23. apr 2024, 05:28

Akehurst2 skrev:
Yetie skrev:
.Magic. skrev:
fisken80 skrev:
.Magic. skrev:Og så blev tråden her smadret og blev til tråd nr. 6.000 om kvinder vs mænd.


Er det ikke lidt trådens emne…

Jeg læser det som en tråd hvor man kan fyre sine fordomme af uden at det skal diskuteres i smadder.


Det er "det må man ikke sige..." også, men der bliver da også diskuteret løs. Det er vel fint nok at man får lyst til at diskutere nogle ting, og måske også få lukket ned for nogle fordomme? Det står jo også enhver frit for at skrive at de ikke ønsker at diskutere yderligere.


Ellers er det jo bare en opremsningstråd på linje med morgenmadstråden. Hvad er det sjove i det, når det handler om fordomme?

Fair holding, men det er ikke tråden præmis, som OP skriver det.

Ideen er, at man uimodsagt skal kunne sige de ting, som man i andre tråde bliver overfaldet for, uden at blive det her.

Men det falder til jorden ret hurtigt i tråden, kan jeg se.
1
Homer: “Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that’s even remotely true. Facts schmacts.”
Brugeravatar
Moe
Indlæg: 4262
Tilmeldt: 9. sep 2022, 11:34
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1203

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf Moe » 23. apr 2024, 06:20

libertá skrev:Kvinder er mere passivt aggressive end mænd. Hvor mænd tit er mere direkte udfarende og siger deres mening kontant, så har kvinder en højere tendens til ikke direkte at sige deres mening, men i stedet gå og spille småfornærmede eller kostbare/småsure. En passiv måde at være aggressiv på, hvor man ikke helt tager tyren om hornene, men nøjes med at give antydninger om, at man nok er sur over et eller andet. Det er også derfor, at hvis jeg f.eks. skriver noget herinde, kvinderne er uenige med mig i, så er der kun én, som siger det direkte - og så er der 8-10 der liker den person, der har sagt det. Fordi kvinder netop er aggressive på en passiv facon, hvor de foretrækker at spille lidt fornærmede bag kulisserne (f.eks. ved at gemme sig bag en anden bruger ved at like dennes indlæg, fremfor selv at formulere sig). Jeg ser derfor frem til, at måske én kvinde besvarer dette indlæg kritisk, hvorefter der er 8-10 medsøstre, som liker hendes modsvar til mig (fremfor selv at komme frem og formulere et modsvar).

En udvidelse af din fordom, så kan man sige, at passiv aggressivitet er at bruge andre pressionsmidler end direkte angreb. Eksempelvis indirekte angreb, andre former for aggression, som det at tale hen over eller om andre, eksempelvis i tredje person.

På sin vis relaterer det også til det at bære nag, dvs. at man ikke adskiller uenighed i et debattråds emne, men fører modstanden eller endog hadet over på personen, og dermed i alle andre tråde, uanset emne.

Forsøg på udskamning og at forsøge at anvende blokering som pressionsmidler eller anslag - eksempelvis ved at skrive, at man blokerer i stedet for bare at blokere og aldrig se eller svare i stilhed.

At komme med irrelevante angreb, eksempelvis om personers evner til at stave eller formodninger om deres person eller andre forhold, men vinklet negativt, som et forsøg på at såre eller udskamme, i forventning om, at det kan gøres konsekvensfrit for vedkommende selv fordi det ikke er så direkte. Dvs. at forsøg på at udøve psykologisk vold i divergerende omfang.

Det er allesammen led i en aggressivitet, men som udtrykke passivt eller indirekte.
0
Homer: “Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that’s even remotely true. Facts schmacts.”
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1289
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 249
Likede indlæg: 4244

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf Galoldriel » 23. apr 2024, 06:58

Misantropen skrev:I teorien, ja. Hvis hun er meget høj eller står sådan her

stock-photo-yoga-girl-stands-in-the-upside-down-pose-with-one-leg-up-outdoors-490746325.jpg


Gør du da ikke dét, når du er på toilet med tøserne? :forvirret:
1
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16489
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1421
Likede indlæg: 30813

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf TinaW » 23. apr 2024, 07:01

Galoldriel skrev:
Misantropen skrev:I teorien, ja. Hvis hun er meget høj eller står sådan her

stock-photo-yoga-girl-stands-in-the-upside-down-pose-with-one-leg-up-outdoors-490746325.jpg


Gør du da ikke dét, når du er på toilet med tøserne? :forvirret:


Jeg tror ikke engang jeg var så smidig, da jeg var baby :D
0
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1289
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 249
Likede indlæg: 4244

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf Galoldriel » 23. apr 2024, 07:06

TinaW skrev:
Galoldriel skrev:
Misantropen skrev:I teorien, ja. Hvis hun er meget høj eller står sådan her

stock-photo-yoga-girl-stands-in-the-upside-down-pose-with-one-leg-up-outdoors-490746325.jpg


Gør du da ikke dét, når du er på toilet med tøserne? :forvirret:


Jeg tror ikke engang jeg var så smidig, da jeg var baby :D


Jeg er også bange for, jeg må finde andre veje, hvis jeg skal flashe mine ædle dele til alle de veninder, jeg har for vane at slæbe med ind på badeværelset. Det bliver ekstra svært, hvis det er en af de dér meget små båse :gruble:
0
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15531
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1252
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25970

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf Delfin » 23. apr 2024, 07:28

Petrix skrev:
Delfin skrev:
Petrix skrev:
catnip skrev:
Misantropen skrev:
Galoldriel skrev:
Dansemesteren skrev:Mænd er dårlige til at vaske sig selv i røven.


:lol:

I forlængelse af det latrinære:

Mange mænd vasker ikke hænder efter toiletbesøg.

Efter at have læst herinde at nogle mænd tørrer pikken af i håndklædet, efter toiletbesøg, tænker jeg altid på det når jeg skal tørre hænder andre steder end hos mig selv :whine:


:shock:
.
Hvem fanden gør det? But why?!


Man vasker den selvfølgelig først grundigt i håndvasken :)


Så ved man bare, at man fremover skal have to knager til gæsthåndklæder, hvis man får gæster af hankøn. En til mænd lige ved siden af vasken og en gemt lidt af vejen til kvinderne :-D


Den er da ren efter en grundig afvaskning


Lidt hænger der vel altid ved. Jeg tørrer heller ikke tissekone i gæstehåndklædet, når jeg har vasket den
Tørrer du mon selv nedefra og op i det samme håndklæde efter bad :gruble:
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1289
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 249
Likede indlæg: 4244

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf Galoldriel » 23. apr 2024, 07:40

Til jer, der tørrer tissemænd i håndklæder: Tænker I over, hvor mange andre mænd, der kan have brugt det samme håndklæde ligessom jer, og påvirker det jeres lyst til at gøre det?
4
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1247
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 269
Likede indlæg: 4401

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf Q-beben » 23. apr 2024, 08:21

Fordomme:
De fleste mænd har ikke lært at tilfredsstille deres partner seksuelt. De tror, at kvinden får orgasme hver gang og nægter at tro på, at der fakes.
De mænd, der går til prostituerede, tror på, at de prostituerede nyder at være sammen med dem.
Mænd forskelsbehandler kvinder alt efter kvindernes udseende. Jo bedre man ser ud, jo bedre behandling får man.
Det er sværere for mænd end kvinder at være singler.
Mange mænd, der har været single i mange år, er vrede på kvinder.
6
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1247
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 269
Likede indlæg: 4401

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf Q-beben » 23. apr 2024, 08:24

Fordomme:
Kvinder er meget mere manipulerende end mænd.
For mange kvinder har en tendens til at gøre sig klog på et område, som de ikke har forstand på.
Mange kvinder gør sig generelt dummere, end de er, fordi de tror, at det tiltrækker mænd.
Mange kvinder holder op med at gøre noget ud at sit udseende, når de er blevet gift eller blevet 45+
Overvægtige kvinder taler med "lille-pige-stemme"
1
Akehurst2
Indlæg: 14244
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1272
Likede indlæg: 41119

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf Akehurst2 » 23. apr 2024, 08:27

Q-beben skrev:For mange kvinder har en tendens til at gøre sig klog på et område, som de ikke har forstand på.


Ha - der har jeg den stik modsatte fordom: Mænd er generelt langt mere besjælet af en ubegribelig selvtillid og tro på egen evner og viden, der får dem til at tro, de ved langt mere end de gør, og ofte får dem til at udtale sig om ting, de intet aner om.

Der er jo en grund til at mansplaining er et begreb.
11
abcd
Indlæg: 6370
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 295
Likede indlæg: 10444

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf abcd » 23. apr 2024, 08:52

Akehurst2 skrev:
Q-beben skrev:For mange kvinder har en tendens til at gøre sig klog på et område, som de ikke har forstand på.


Ha - der har jeg den stik modsatte fordom: Mænd er generelt langt mere besjælet af en ubegribelig selvtillid og tro på egen evner og viden, der får dem til at tro, de ved langt mere end de gør, og ofte får dem til at udtale sig om ting, de intet aner om.

Der er jo en grund til at mansplaining er et begreb.


Kvinder har en særlig tendens til at prøve at legitimere deres synspunkter ved at opfinde bullshit-navne for bullshit-begreber. Hvis nu vi kalder det noget smart, så er det nok sandt...
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16489
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1421
Likede indlæg: 30813

Re: Tråden til fordomme om kvinder og mænd

Indlægaf TinaW » 23. apr 2024, 09:06

Mænd har flest fordomme om kvinder, knap så mange om eget køn.
Kvinder har masser af fordomme både om eget køn og det modsatte.
1

Tilbage til "Forhold og sex"