Mand eller Bjørn

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.

Mand eller Bjørn

Jeg er kvinde og vil helst møde i en mand
50
58%
Jeg er kvinde og vil helst møde en bjørn
21
24%
Jeg er mand og vil helst min datter møder en mand
11
13%
Jeg er mand og vil helst min datter møder en bjørn
4
5%
 
Afgivne stemmer: 86
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3738

Re: Mand eller Bjørn

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 3. maj 2024, 08:09

Anyway, memes.
Vlad Kalashnikov skrev:Billede
Billede

Billede
2
Grab them by the pussy
abcd
Indlæg: 6370
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 295
Likede indlæg: 10441

Re: Mand eller Bjørn

Indlægaf abcd » 3. maj 2024, 08:09

hyben skrev:Det interessante ved spørgsmålet for mig er, at hvis man stiller spørgsmålet om jeg helst vil møde en kvinde eller en bjørn i skoven, så vil jeg ikke nå at tænke over det, før jeg svarer kvinde.

Når spørgsmålet, så er en mand og en bjørn, så er det så trist at man skal tænke over det. Og endnu mere trist at en del når frem til, at de helst vil møde en bjørn.


Du er i skoven og møder en bjørn og kigger dig desperat om efter hjælp. Der kommer en anden person gående. Vil du helst at det er en mand eller en kvinde?
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16488
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1421
Likede indlæg: 30811

Re: Mand eller Bjørn

Indlægaf TinaW » 3. maj 2024, 08:26

abcd skrev:
hyben skrev:Det interessante ved spørgsmålet for mig er, at hvis man stiller spørgsmålet om jeg helst vil møde en kvinde eller en bjørn i skoven, så vil jeg ikke nå at tænke over det, før jeg svarer kvinde.

Når spørgsmålet, så er en mand og en bjørn, så er det så trist at man skal tænke over det. Og endnu mere trist at en del når frem til, at de helst vil møde en bjørn.


Du er i skoven og møder en bjørn og kigger dig desperat om efter hjælp. Der kommer en anden person gående. Vil du helst at det er en mand eller en kvinde?


Hvad forskel skal det gøre?
Manden har da ikke meget større chance mod bjørnen, med mindre han er jæger og har et gevær med (og kvinden kan lige så vel være jæger)
3
Brugeravatar
Alpha
Indlæg: 72
Tilmeldt: 11. mar 2024, 13:18
Kort karma: 1
Likede indlæg: 90

Re: Mand eller Bjørn

Indlægaf Alpha » 3. maj 2024, 08:31

TinaW skrev:
abcd skrev:
hyben skrev:Det interessante ved spørgsmålet for mig er, at hvis man stiller spørgsmålet om jeg helst vil møde en kvinde eller en bjørn i skoven, så vil jeg ikke nå at tænke over det, før jeg svarer kvinde.

Når spørgsmålet, så er en mand og en bjørn, så er det så trist at man skal tænke over det. Og endnu mere trist at en del når frem til, at de helst vil møde en bjørn.


Du er i skoven og møder en bjørn og kigger dig desperat om efter hjælp. Der kommer en anden person gående. Vil du helst at det er en mand eller en kvinde?


Hvad forskel skal det gøre?
Manden har da ikke meget større chance mod bjørnen, med mindre han er jæger og har et gevær med (og kvinden kan lige så vel være jæger)
Jeps. :) Hvilken mand eller kvinde, kan man så spørge.

Lille splejsede Povl med spaghettiarme som er bange for sin egen skygge, eller veltrænet Pia som har sparket røv før i sit liv.
0
abcd
Indlæg: 6370
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 295
Likede indlæg: 10441

Re: Mand eller Bjørn

Indlægaf abcd » 3. maj 2024, 08:32

TinaW skrev:
abcd skrev:
hyben skrev:Det interessante ved spørgsmålet for mig er, at hvis man stiller spørgsmålet om jeg helst vil møde en kvinde eller en bjørn i skoven, så vil jeg ikke nå at tænke over det, før jeg svarer kvinde.

Når spørgsmålet, så er en mand og en bjørn, så er det så trist at man skal tænke over det. Og endnu mere trist at en del når frem til, at de helst vil møde en bjørn.


Du er i skoven og møder en bjørn og kigger dig desperat om efter hjælp. Der kommer en anden person gående. Vil du helst at det er en mand eller en kvinde?


Hvad forskel skal det gøre?
Manden har da ikke meget større chance mod bjørnen, med mindre han er jæger og har et gevær med (og kvinden kan lige så vel være jæger)


Over 90% af jægere er mænd, så hvis det er sådan en du ønsker dig skal komme, vil du vel helst have informationen at det er en mand der kommer.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16488
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1421
Likede indlæg: 30811

Re: Mand eller Bjørn

Indlægaf TinaW » 3. maj 2024, 08:33

abcd skrev:
TinaW skrev:
abcd skrev:
hyben skrev:Det interessante ved spørgsmålet for mig er, at hvis man stiller spørgsmålet om jeg helst vil møde en kvinde eller en bjørn i skoven, så vil jeg ikke nå at tænke over det, før jeg svarer kvinde.

Når spørgsmålet, så er en mand og en bjørn, så er det så trist at man skal tænke over det. Og endnu mere trist at en del når frem til, at de helst vil møde en bjørn.


Du er i skoven og møder en bjørn og kigger dig desperat om efter hjælp. Der kommer en anden person gående. Vil du helst at det er en mand eller en kvinde?


Hvad forskel skal det gøre?
Manden har da ikke meget større chance mod bjørnen, med mindre han er jæger og har et gevær med (og kvinden kan lige så vel være jæger)


Over 90% af jægere er mænd, så hvis det er sådan en du ønsker dig skal komme, vil du vil helst have informationen at det er en mand der kommer.


Men som udgangspunkt tænker jeg ikke, jeg har brug for hjælp fra en jæger, da det jo allerede tidligere er oplyst, at bjørne pr. default jo ikke bare går til angreb på alle mennesker, der krydser deres sti.
0
abcd
Indlæg: 6370
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 295
Likede indlæg: 10441

Re: Mand eller Bjørn

Indlægaf abcd » 3. maj 2024, 08:36

TinaW skrev:Men som udgangspunkt tænker jeg ikke, jeg har brug for hjælp fra en jæger, da det jo allerede tidligere er oplyst, at bjørne pr. default jo ikke bare går til angreb på alle mennesker, der krydser deres sti.


Så det ville ikke sænke dit blodtryk bare en lille smule hvis du stod foran en bjørn, og der så kom en mand med et gevær gående? Jeg tænker nok det ville berolige mig en del. Jeg tror ikke jeg i situationen ville føle mig så skråsikker på bjørnes afdæmpede natur.

I øvrigt manden man møder i skoven i oplægget, kunne også meget vel være jæger. De går også tidligt ud i skoven og venter på solopgang, men de er mere på jagt efter en då end en dame.
0
fisken80
Indlæg: 22606
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1145
Likede indlæg: 53163

Re: Mand eller Bjørn

Indlægaf fisken80 » 3. maj 2024, 09:11

abcd skrev:
TinaW skrev:Men som udgangspunkt tænker jeg ikke, jeg har brug for hjælp fra en jæger, da det jo allerede tidligere er oplyst, at bjørne pr. default jo ikke bare går til angreb på alle mennesker, der krydser deres sti.


Så det ville ikke sænke dit blodtryk bare en lille smule hvis du stod foran en bjørn, og der så kom en mand med et gevær gående? Jeg tænker nok det ville berolige mig en del. Jeg tror ikke jeg i situationen ville føle mig så skråsikker på bjørnes afdæmpede natur.

I øvrigt manden man møder i skoven i oplægget, kunne også meget vel være jæger. De går også tidligt ud i skoven og venter på solopgang, men de er mere på jagt efter en då end en dame.


Det er derfor jeg helst vil møde manden. Jeg har utrolig svært ved at forestille mig, at en mand med onde hensigter overfor kvinder ville søge ud i en skov for at finde en at gøre slemme ting ved. Sandsynligheden for at møde en kvinde dér er alligevel pænt lille.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Dansemesteren
Indlæg: 703
Tilmeldt: 29. jul 2022, 09:44
Kort karma: 77
Likede indlæg: 3242

Re: Mand eller Bjørn

Indlægaf Dansemesteren » 3. maj 2024, 09:26

Det er totalt blæst at vælge bjørnen. Jeg formoder at kvinder, der siger, de hellere vil deale med en bjørn end en mand i skoven gør det, fordi de gerne vil understrege en pointe: At fremmede mænd gør dem utrygge, når de møder dem alene. Det er fint og fair (omend det lyder som en lidt anstrengende frygt at slæbe rundt på), men sandsynligheden for at bjørnen gør dig fortræd er langt højere end at manden gør. Jeg tror heller ikke et øjeblik på, at de faktisk mener det.

"Jamen langt de fleste møder med bjørne forløber uden at nogen kommer noget til." Altså, ja, det samme med mænd, og dem er der immervæk mange flere af og dem møder den gennemsnitlige kvinde en hel del oftere. Hvis kvinder mødte bjørne lige så tit som de møder fremmede mænd, antager jeg at bjørne suverænt ville føre i drabstatistikken.
6
Oh the train is coming
And I’m standing here to see
And it’s bringing my baby
Right back to me
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 15017
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1191
Likede indlæg: 25284

Re: Mand eller Bjørn

Indlægaf sigge » 3. maj 2024, 10:43

abcd skrev:
hyben skrev:Det interessante ved spørgsmålet for mig er, at hvis man stiller spørgsmålet om jeg helst vil møde en kvinde eller en bjørn i skoven, så vil jeg ikke nå at tænke over det, før jeg svarer kvinde.

Når spørgsmålet, så er en mand og en bjørn, så er det så trist at man skal tænke over det. Og endnu mere trist at en del når frem til, at de helst vil møde en bjørn.


Du er i skoven og møder en bjørn og kigger dig desperat om efter hjælp. Der kommer en anden person gående. Vil du helst at det er en mand eller en kvinde?


En person, jeg kan løbe fra. Statistisk set kan mænd løbe hurtigere end kvinder, så jeg vil nok helt have, at det er en kvinde.
0
You can't spell awesome without me.
hyben
Indlæg: 388
Tilmeldt: 23. feb 2016, 12:53
Kort karma: 56
Likede indlæg: 921

Re: Mand eller Bjørn

Indlægaf hyben » 3. maj 2024, 11:26

abcd skrev:
hyben skrev:Det interessante ved spørgsmålet for mig er, at hvis man stiller spørgsmålet om jeg helst vil møde en kvinde eller en bjørn i skoven, så vil jeg ikke nå at tænke over det, før jeg svarer kvinde.

Når spørgsmålet, så er en mand og en bjørn, så er det så trist at man skal tænke over det. Og endnu mere trist at en del når frem til, at de helst vil møde en bjørn.


Du er i skoven og møder en bjørn og kigger dig desperat om efter hjælp. Der kommer en anden person gående. Vil du helst at det er en mand eller en kvinde?


Jeg ved ikke, hvorfor jeg skal svare på andre hypotetiske spørgsmål end det, der er trådens oplæg?

Måske fordi du mener, at mit svar vil være at jeg foretrækker manden og så må jeg også gøre det i den anden situation? Jeg oplever det som en afsporing af diskussionen.

Jeg kan i øvrigt også oplyse, at jeg ikke synes jeg er helt blæst.
0
abcd
Indlæg: 6370
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 295
Likede indlæg: 10441

Re: Mand eller Bjørn

Indlægaf abcd » 3. maj 2024, 11:31

hyben skrev:
abcd skrev:
hyben skrev:Det interessante ved spørgsmålet for mig er, at hvis man stiller spørgsmålet om jeg helst vil møde en kvinde eller en bjørn i skoven, så vil jeg ikke nå at tænke over det, før jeg svarer kvinde.

Når spørgsmålet, så er en mand og en bjørn, så er det så trist at man skal tænke over det. Og endnu mere trist at en del når frem til, at de helst vil møde en bjørn.


Du er i skoven og møder en bjørn og kigger dig desperat om efter hjælp. Der kommer en anden person gående. Vil du helst at det er en mand eller en kvinde?


Jeg ved ikke, hvorfor jeg skal svare på andre hypotetiske spørgsmål end det, der er trådens oplæg?


Jeg håber det er klart at jeg ikke mener du SKAL noget. Mit indlæg var ikke udtryk for at jeg på patriarkalsk vis forsøger at TVINGE dig til at gøre ting. Du er et frit menneske.
0
Brugeravatar
PAX II
Indlæg: 933
Tilmeldt: 2. mar 2022, 11:34
Kort karma: 82
Likede indlæg: 2647

Re: Mand eller Bjørn

Indlægaf PAX II » 3. maj 2024, 12:21

At kvinder vælger bjørnen, syntes jeg også siger noget om den menneskelige natur. Hvis en kvinde møder en bjørn, ville hun så ikke være på vagt med det samme og tage de nødvendige skridt? Det er jeg sikker på hun ville.

Hvad så med manden? Tja, han kunne måske berolige hende så meget, at han kunne komme tæt på og gøre skade.

En mand ville nok også være mindre tilbøjelig til at bakke væk, hvis kvinden konfronterer ham, fordi han ved du er alene i skoven. Bjørnen passer enten sin egen sag eller også ville den nok vurdere om du var en trussel.

Så jeg kan da godt forstå, at nogle kvinder i denne situation ser manden som en større trussel end bjørnen.
Senest rettet af PAX II 3. maj 2024, 12:32, rettet i alt 1 gang.
3
Brugeravatar
Dansemesteren
Indlæg: 703
Tilmeldt: 29. jul 2022, 09:44
Kort karma: 77
Likede indlæg: 3242

Re: Mand eller Bjørn

Indlægaf Dansemesteren » 3. maj 2024, 12:31

PAX II skrev:At kvinder vælger bjørnen, syntes jeg også siger noget om den menneskelige natur. Hvis en kvinde møder en bjørn, ville hun så ikke være på vagt med det samme og tage de nødvendige skridt? Det er jeg sikker på hun ville.

Hvad så med manden? Tja, han kunne måske berolige hende så meget, at han kunne komme tæt på og gøre skade.

En mand ville nok også være mindre tilbøjelig til at bakke væk, hvis kvinder konfronterer ham, fordi han ved du er alene i skoven. Bjørnen passer enten sin egen sag eller også ville den nok vurdere om du var en trussel.

Så jeg kan da godt forstå, at nogle kvinder i denne situation ser manden som en større trussel end bjørnen.


Men det er objektivt tosset. Et op til 600 kilo tungt vildt og dødsensfarligt rovdyr, og kvinder er mere bange for en...mand, bare fordi han er en mand og også er i skoven på det samme tid som dem? Det giver ingen logisk mening i noget som helst univers hvis man tænker over det i mere end bare to sekunder.

Jeg tror stadig heller ikke på at nogen kvinde rent faktisk ville foretrække at møde en bjørn over en mand i skoven. Jeg tror, det er politisk stillen sig an, fordi man gerne vil understrege at man altså mener det, når man siger at fremmede mænd gør en utryg. Og det er hvad det er, men man kommer bare til at lyde ekstremt ubegavet i processen. Man kunne lige så godt påstå at man hellere ville møde en hangorilla alene i junglen eller en hvidhaj næste gang man var ude at svømme alene. Det er off the charts noller.
Senest rettet af Dansemesteren 3. maj 2024, 12:38, rettet i alt 1 gang.
3
Oh the train is coming
And I’m standing here to see
And it’s bringing my baby
Right back to me
Brugeravatar
PAX II
Indlæg: 933
Tilmeldt: 2. mar 2022, 11:34
Kort karma: 82
Likede indlæg: 2647

Re: Mand eller Bjørn

Indlægaf PAX II » 3. maj 2024, 12:38

Jeg syntes debatten her, meget godt viser at ikke ret mange har forstået hvad Man vs. Bjørn egentlig handler om.
5

Tilbage til "Forhold og sex"