Hvornår synes din kæreste, at du er en nar?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
abcd
Indlæg: 6370
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 295
Likede indlæg: 10442

Re: Hvornår synes din kæreste, at du er en nar?

Indlægaf abcd » 19. dec 2023, 11:59

Wizzze skrev:Når jeg Mansplainer :blush: når jeg bliver ivrig og begynder at forklare historien bag dit og dat, uden nogen har bedt mig om det


Lad være at købe ind på de der bullshit-feminist-termer. Mansplaine er det vi på almindeligt sprog kalder "at forklare".
2
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11421
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1802
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23717

Re: Hvornår synes din kæreste, at du er en nar?

Indlægaf Mani » 19. dec 2023, 12:21

abcd skrev:
Wizzze skrev:Når jeg Mansplainer :blush: når jeg bliver ivrig og begynder at forklare historien bag dit og dat, uden nogen har bedt mig om det


Lad være at købe ind på de der bullshit-feminist-termer. Mansplaine er det vi på almindeligt sprog kalder "at forklare".

Nej, mansplaine er ikke bare at forklare. Mansplaine er at forklare uden hensyntagen til det faktum, at den person, der får sagen forklaret, ved mere end den der forklarer.
Men altså jeg er enig i at det er et latterligt udtryk og jeg kender flere kvinder, der gør det samme.
22
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
abcd
Indlæg: 6370
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 295
Likede indlæg: 10442

Re: Hvornår synes din kæreste, at du er en nar?

Indlægaf abcd » 19. dec 2023, 12:26

Mani skrev:Nej, mansplaine er ikke bare at forklare. Mansplaine er at forklare uden hensyntagen til det faktum, at den person, der får sagen forklaret, ved mere end den der forklarer.
Men altså jeg er enig i at det er et latterligt udtryk og jeg kender flere kvinder, der gør det samme.


Ja, men det bruges som regel om mænd der forklarer på rimelig almindelig vis, og som du siger, er det ikke noget særligt mænd gør. Jeg så en artikel om en kvinde der havde fået en kønsskifteoperation og oplevede at hvor hun før blev beskrevet som engageret og andre positive ting, blev hun nu indimellem udsat for prædikatet "mansplainer".
1
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16488
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1421
Likede indlæg: 30811

Re: Hvornår synes din kæreste, at du er en nar?

Indlægaf TinaW » 19. dec 2023, 13:02

Skvatman skrev:
Afskylia skrev:Du rammer virkelig lige ned i det der gør mig ked af det og ned i et andet eller sammenhængende problem vi har. For ja, det er for mig er det seksualiseret tøj og hvis han havde købt det som noget der var tiltænkt til "onsdag og lørdag aften", så kunne jeg da godt hoppe i det for at glæde ham i soveværelset, men det er ment som "alm" tøj.

Vi har haft snakke om det flere gange også i forbindelse med at alle hans berøringer af mig, er for mig seksualiseret, som at tage mig på numsen, inderlår og bryster mange gange dagligt. Der er aldrig en berøring på arm, nakke eller andre dele som for mig ikke er seksualiseret. Og jeg må indrømme jeg ved at springe i luften, når der så oveni kommer det her tøj og forleden var der en amerikansk film i tv, med en Hollywood babe i meget lidt tøj, hvor han faktisk siger til vores børn at det var lige noget tøj som mor skulle have på. (her sprang jeg så i luften, for jeg vil simpelthen ikke seksualiseres foran vores børn)

Til at starte med, så kan jeg godt forstår du bliver sur over kommenraten foran jeres børn.

Måske han bare savner intimitet og sex. Måske han savner noget fra dig, og du ikke lytter til de signaler han sender - måske på en lidt kejtet måde (kommentare, berøringer og gaver). Men du har jo også reageret med tak, og måske han hænger fast i det eller ikke helt forstår dine singaler, som du nok også har lidt svært ved at læse hos ham.
Det lyder til I begge savner noget fra den anden og tror tankelæsning er måden at det skal løses på. Pilen peger sjældent kun ét sted hen.


Men at umotiveret tage ens kone på numse, inderlår og bryster er i hvert fald ikke vejen frem.
Jeg tror jeg rent fysisk ville få kvalme over at blive udsat for så grænseoverskridende adfærd og i hvert fald slet ikke få mere lyst til hverken intimitet eller sex.
5
Brugeravatar
Skvatman
Indlæg: 1233
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1924

Re: Hvornår synes din kæreste, at du er en nar?

Indlægaf Skvatman » 19. dec 2023, 13:16

TinaW skrev:
Skvatman skrev:
Afskylia skrev:Du rammer virkelig lige ned i det der gør mig ked af det og ned i et andet eller sammenhængende problem vi har. For ja, det er for mig er det seksualiseret tøj og hvis han havde købt det som noget der var tiltænkt til "onsdag og lørdag aften", så kunne jeg da godt hoppe i det for at glæde ham i soveværelset, men det er ment som "alm" tøj.

Vi har haft snakke om det flere gange også i forbindelse med at alle hans berøringer af mig, er for mig seksualiseret, som at tage mig på numsen, inderlår og bryster mange gange dagligt. Der er aldrig en berøring på arm, nakke eller andre dele som for mig ikke er seksualiseret. Og jeg må indrømme jeg ved at springe i luften, når der så oveni kommer det her tøj og forleden var der en amerikansk film i tv, med en Hollywood babe i meget lidt tøj, hvor han faktisk siger til vores børn at det var lige noget tøj som mor skulle have på. (her sprang jeg så i luften, for jeg vil simpelthen ikke seksualiseres foran vores børn)

Til at starte med, så kan jeg godt forstår du bliver sur over kommenraten foran jeres børn.

Måske han bare savner intimitet og sex. Måske han savner noget fra dig, og du ikke lytter til de signaler han sender - måske på en lidt kejtet måde (kommentare, berøringer og gaver). Men du har jo også reageret med tak, og måske han hænger fast i det eller ikke helt forstår dine singaler, som du nok også har lidt svært ved at læse hos ham.
Det lyder til I begge savner noget fra den anden og tror tankelæsning er måden at det skal løses på. Pilen peger sjældent kun ét sted hen.


Men at umotiveret tage ens kone på numse, inderlår og bryster er i hvert fald ikke vejen frem.
Jeg tror jeg rent fysisk ville få kvalme over at blive udsat for så grænseoverskridende adfærd og i hvert fald slet ikke få mere lyst til hverken intimitet eller sex.

Men det er jo det jeg mener. Der er forskellige "sprog" og alle tiltag/tilnærmelser/hentydninger er et forsøg på at sige noget... Det er ikke vejen frem - men det er jo heller ikke vejen frem at give manden et indtryk af, at det man modtager er noget man er glad for, hvis ikke man er. Jeg tror ærlig kommunikation er vejen frem, hvor man sætter en ramme op, om at forsøge at forstå hinadens behov først, og derefter finde en måde at nå der hen på sammen.

Det der er grænseoverskridende for nogle er ikke for andre. Det kan også være at det i perioder har været OK men ikke længere er.

Min kæreste og jeg rører dælme godt nok upassende ved hinanden - det er jo ikke sikkert vi synes det er fedt om 5-10 år. Men det er det nu.
1
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10257
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1225
Likede indlæg: 18489

Re: Hvornår synes din kæreste, at du er en nar?

Indlægaf .Magic. » 22. dec 2023, 23:28

Når jeg stiller mine ting ind på herreværelset :genert:
0
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10257
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1225
Likede indlæg: 18489

Re: Hvornår synes din kæreste, at du er en nar?

Indlægaf .Magic. » 22. dec 2023, 23:37

Er det grænseoverskridende at man umotiveret gramser på sin mand eller kone? Jeg tror ikke lige jeg helt har fanget den del af debatten.
1
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9144
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1023
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 22075

Re: Hvornår synes din kæreste, at du er en nar?

Indlægaf Purple Haze » 23. dec 2023, 00:45

.Magic. skrev:Er det grænseoverskridende at man umotiveret gramser på sin mand eller kone? Jeg tror ikke lige jeg helt har fanget den del af debatten.


Det kommer sikkert an på forholdet.
Her er det en af goderne ved at være i et forhold, at vi kan det.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
AFK
Indlæg: 3121
Tilmeldt: 6. maj 2022, 10:54
Kort karma: 43
Likede indlæg: 5366

Re: Hvornår synes din kæreste, at du er en nar?

Indlægaf AFK » 23. dec 2023, 03:09

.Magic. skrev:Er det grænseoverskridende at man umotiveret gramser på sin mand eller kone? Jeg tror ikke lige jeg helt har fanget den del af debatten.


Dét, at vedkommende er éns ægtefælle eller kæreste, burde vist være motiv nok til gramseri.
2
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.

Important distinction.
Smiling_Goat
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:29
Kort karma: 1282
Likede indlæg: 12260

Re: Hvornår synes din kæreste, at du er en nar?

Indlægaf Smiling_Goat » 23. dec 2023, 12:13

AFK skrev:
.Magic. skrev:Er det grænseoverskridende at man umotiveret gramser på sin mand eller kone? Jeg tror ikke lige jeg helt har fanget den del af debatten.


Dét, at vedkommende er éns ægtefælle eller kæreste, burde vist være motiv nok til gramseri.


Det grænseoverskridende består ikke i det umotiverede gramseri, men i det uønskede, umotiverede gramseri.

Man er selvfølgelig nødt til at sige til sin partner, at man ønsker sig frabedt umotiveret gramseri, fordi gramseri ofte er et krydderi i parforholdet, men har man sagt fra, og det umotiverede gramseri fortsætter, så er det i allerhøjeste grad grænseoverskridende - og i øvrigt et overgreb.
5
Brugeravatar
AFK
Indlæg: 3121
Tilmeldt: 6. maj 2022, 10:54
Kort karma: 43
Likede indlæg: 5366

Re: Hvornår synes din kæreste, at du er en nar?

Indlægaf AFK » 23. dec 2023, 12:46

Smiling_Goat skrev:
AFK skrev:
.Magic. skrev:Er det grænseoverskridende at man umotiveret gramser på sin mand eller kone? Jeg tror ikke lige jeg helt har fanget den del af debatten.


Dét, at vedkommende er éns ægtefælle eller kæreste, burde vist være motiv nok til gramseri.


Det grænseoverskridende består ikke i det umotiverede gramseri, men i det uønskede, umotiverede gramseri.

Man er selvfølgelig nødt til at sige til sin partner, at man ønsker sig frabedt umotiveret gramseri, fordi gramseri ofte er et krydderi i parforholdet, men har man sagt fra, og det umotiverede gramseri fortsætter, så er det i allerhøjeste grad grænseoverskridende - og i øvrigt et overgreb.


Gramseri fra ægtefællen/kæresten bør ikke være uønsket.
0
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.

Important distinction.
TW2023
Indlæg: 8
Tilmeldt: 8. maj 2023, 08:40
Kort karma: 0
Likede indlæg: 6

Re: Hvornår synes din kæreste, at du er en nar?

Indlægaf TW2023 » 23. dec 2023, 12:58

Når jeg, som i går, er planlagt i byen til et julearrangement (som kæreste også er inviteret til) og vi ikke har fået helt afklaret, hvornår jeg kommer hjem. Kæreste tænker ca 23 og jeg er hjemme kl 02. Giver problemer i dag.
0
Smiling_Goat
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:29
Kort karma: 1282
Likede indlæg: 12260

Re: Hvornår synes din kæreste, at du er en nar?

Indlægaf Smiling_Goat » 23. dec 2023, 13:11

AFK skrev:
Smiling_Goat skrev:
AFK skrev:
.Magic. skrev:Er det grænseoverskridende at man umotiveret gramser på sin mand eller kone? Jeg tror ikke lige jeg helt har fanget den del af debatten.


Dét, at vedkommende er éns ægtefælle eller kæreste, burde vist være motiv nok til gramseri.


Det grænseoverskridende består ikke i det umotiverede gramseri, men i det uønskede, umotiverede gramseri.

Man er selvfølgelig nødt til at sige til sin partner, at man ønsker sig frabedt umotiveret gramseri, fordi gramseri ofte er et krydderi i parforholdet, men har man sagt fra, og det umotiverede gramseri fortsætter, så er det i allerhøjeste grad grænseoverskridende - og i øvrigt et overgreb.


Gramseri fra ægtefællen/kæresten bør ikke være uønsket.


Det kan men sige, men nogle gange går dynamikken eller andet skævt, og så kan den blive uønsket i en periode. Det er jo noget der gerne skal løses, men det er ikke uhørt at den ene part i et parforhold kan miste sexlysten i en periode og så kan umotiverede tilnærmelser have den stik modsatte effekt og i øvrigt, som sagt, føles som et overgreb, hvis man har sagt fra over for gramseriet.
13
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9144
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1023
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 22075

Re: Hvornår synes din kæreste, at du er en nar?

Indlægaf Purple Haze » 23. dec 2023, 14:52

TW2023 skrev:Når jeg, som i går, er planlagt i byen til et julearrangement (som kæreste også er inviteret til) og vi ikke har fået helt afklaret, hvornår jeg kommer hjem. Kæreste tænker ca 23 og jeg er hjemme kl 02. Giver problemer i dag.


Hvorfor giver det problemer?
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
TW2023
Indlæg: 8
Tilmeldt: 8. maj 2023, 08:40
Kort karma: 0
Likede indlæg: 6

Re: Hvornår synes din kæreste, at du er en nar?

Indlægaf TW2023 » 23. dec 2023, 15:15

Purple Haze skrev:
TW2023 skrev:Når jeg, som i går, er planlagt i byen til et julearrangement (som kæreste også er inviteret til) og vi ikke har fået helt afklaret, hvornår jeg kommer hjem. Kæreste tænker ca 23 og jeg er hjemme kl 02. Giver problemer i dag.


Hvorfor giver det problemer?


Dels fordi vi åbenbart har talt forbi hinanden inden, hvilket ikke er første gang, og dels fordi min kæreste ikke er blevet informeret i løbet af aftenen. Jeg kigger ikke i mobilen i løbet af aftenen, og skriver bare når jeg tager derfra. Min kæreste føler sig dårligt informeret, lidt skidt på fordi jeg kom hjem på det tidspunkt; jeg føler mig lidt overumplet over det og også mistænkeliggjort. Jeg er ude en gang om måneden tops, nok mere hver anden.
Så i dag er der kold luft, også efter at vi har snakket om det.
0

Tilbage til "Forhold og sex"