Tråden til de små spørgsmål - helbred/sundhed

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5649
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10032

Re: Tråden til de små spørgsmål - helbred/sundhed

Indlægaf FruKuk » 12. nov 2023, 15:05

Hvor længe går der cirka fra man har været i kontakt med fx skadestue, til man kan læse sin journal på sundhed.dk?
0
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2382
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 94
Likede indlæg: 2345

Re: Tråden til de små spørgsmål - helbred/sundhed

Indlægaf Elverpigen » 12. nov 2023, 19:29

FruKuk skrev:Hvor længe går der cirka fra man har været i kontakt med fx skadestue, til man kan læse sin journal på sundhed.dk?


Fra det er lagt ind i systemet skulle der mig bekendt gå 24 timer, før man som patient kan se noget på sundhed.dk
2
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11421
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1802
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23718

Re: Tråden til de små spørgsmål - helbred/sundhed

Indlægaf Mani » 12. nov 2023, 21:09

FruKuk skrev:Hvor længe går der cirka fra man har været i kontakt med fx skadestue, til man kan læse sin journal på sundhed.dk?

Jeg tror der gik næsten en uge da jeg var der for et årstid siden.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5649
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10032

Re: Tråden til de små spørgsmål - helbred/sundhed

Indlægaf FruKuk » 13. nov 2023, 16:27

Mani skrev:
FruKuk skrev:Hvor længe går der cirka fra man har været i kontakt med fx skadestue, til man kan læse sin journal på sundhed.dk?

Jeg tror der gik næsten en uge da jeg var der for et årstid siden.


Der er heller ikke dukket noget op hos mig endnu her 2,5 døgn senere. Skal bruge det til en arbejdsskadeanmeldelse og glemte at bede om et udskrift, så gad godt, at det snart dukkede op. Ellers må det eftersendes.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11421
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1802
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23718

Re: Tråden til de små spørgsmål - helbred/sundhed

Indlægaf Mani » 13. nov 2023, 16:30

FruKuk skrev:
Mani skrev:
FruKuk skrev:Hvor længe går der cirka fra man har været i kontakt med fx skadestue, til man kan læse sin journal på sundhed.dk?

Jeg tror der gik næsten en uge da jeg var der for et årstid siden.


Der er heller ikke dukket noget op hos mig endnu her 2,5 døgn senere. Skal bruge det til en arbejdsskadeanmeldelse og glemte at bede om et udskrift, så gad godt, at det snart dukkede op. Ellers må det eftersendes.

Ej, hvor er det træls!
Og jeg håber du er ok :kram:
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5649
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10032

Re: Tråden til de små spørgsmål - helbred/sundhed

Indlægaf FruKuk » 13. nov 2023, 16:32

Mani skrev:
FruKuk skrev:
Mani skrev:
FruKuk skrev:Hvor længe går der cirka fra man har været i kontakt med fx skadestue, til man kan læse sin journal på sundhed.dk?

Jeg tror der gik næsten en uge da jeg var der for et årstid siden.


Der er heller ikke dukket noget op hos mig endnu her 2,5 døgn senere. Skal bruge det til en arbejdsskadeanmeldelse og glemte at bede om et udskrift, så gad godt, at det snart dukkede op. Ellers må det eftersendes.

Ej, hvor er det træls!
Og jeg håber du er ok :kram:



Tak :kys: - og ja intet alvorligt. Bare et par bøjede ribben, men det skal alligevel for god ordens skyld lige anmeldes
1
MissB
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 260
Likede indlæg: 2275

Re: Tråden til de små spørgsmål - helbred/sundhed

Indlægaf MissB » 17. nov 2023, 07:41

FruKuk skrev:Hvor længe går der cirka fra man har været i kontakt med fx skadestue, til man kan læse sin journal på sundhed.dk?


Bor du i en region der bruger Sundhedsplatformen? Så kan du se hvad der er noteret/registreret. Det kan du med det samme det er gjort.

Din egentlige journal lommer an på hvornår lægen gør den færdig.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17443
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3601
Likede indlæg: 42596

Re: Tråden til de små spørgsmål - helbred/sundhed

Indlægaf LaMariposa » 31. dec 2023, 06:39

Det her er ikke et spørgsmål, men ville lige dele med jer, der også bakser med forkølelsessår. Har haft to på en måned, og da det sidste er gigantisk og sidder så dumt, at jeg ikke kan bruge plaster, prøvede jeg i desperation zinksalve for at tage smerterne. Det viste sig, at det fjerner smerterne fuldstændigt, og jeg tror også, at det har speedet helingen lidt op. Det ser ikke fikst ud, så jeg bruger det kun om natten, men effekten er god.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4505
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 943
Likede indlæg: 4735

Re: Tråden til de små spørgsmål - helbred/sundhed

Indlægaf Panton » 31. dec 2023, 08:28

LaMariposa skrev:Det her er ikke et spørgsmål, men ville lige dele med jer, der også bakser med forkølelsessår. Har haft to på en måned, og da det sidste er gigantisk og sidder så dumt, at jeg ikke kan bruge plaster, prøvede jeg i desperation zinksalve for at tage smerterne. Det viste sig, at det fjerner smerterne fuldstændigt, og jeg tror også, at det har speedet helingen lidt op. Det ser ikke fikst ud, så jeg bruger det kun om natten, men effekten er god.



altså helt almindeligt zink salve? jeg døjer nemlig også med forkølelsessår og er vildt træt af at det tager en lille uge at komme af med.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17443
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3601
Likede indlæg: 42596

Re: Tråden til de små spørgsmål - helbred/sundhed

Indlægaf LaMariposa » 31. dec 2023, 08:37

Panton skrev:
LaMariposa skrev:Det her er ikke et spørgsmål, men ville lige dele med jer, der også bakser med forkølelsessår. Har haft to på en måned, og da det sidste er gigantisk og sidder så dumt, at jeg ikke kan bruge plaster, prøvede jeg i desperation zinksalve for at tage smerterne. Det viste sig, at det fjerner smerterne fuldstændigt, og jeg tror også, at det har speedet helingen lidt op. Det ser ikke fikst ud, så jeg bruger det kun om natten, men effekten er god.



altså helt almindeligt zink salve? jeg døjer nemlig også med forkølelsessår og er vildt træt af at det tager en lille uge at komme af med.


Helt almindelig zinksalve, ja :) Tror jeg har købt det i Netto.

Mine tager altid 14 dage uanset hvad jeg gør, men der her mindsker smerterne på en måde jeg ikke har oplevet før.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4505
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 943
Likede indlæg: 4735

Re: Tråden til de små spørgsmål - helbred/sundhed

Indlægaf Panton » 31. dec 2023, 09:24

LaMariposa skrev:
Panton skrev:
LaMariposa skrev:Det her er ikke et spørgsmål, men ville lige dele med jer, der også bakser med forkølelsessår. Har haft to på en måned, og da det sidste er gigantisk og sidder så dumt, at jeg ikke kan bruge plaster, prøvede jeg i desperation zinksalve for at tage smerterne. Det viste sig, at det fjerner smerterne fuldstændigt, og jeg tror også, at det har speedet helingen lidt op. Det ser ikke fikst ud, så jeg bruger det kun om natten, men effekten er god.



altså helt almindeligt zink salve? jeg døjer nemlig også med forkølelsessår og er vildt træt af at det tager en lille uge at komme af med.


Helt almindelig zinksalve, ja :) Tror jeg har købt det i Netto.

Mine tager altid 14 dage uanset hvad jeg gør, men der her mindsker smerterne på en måde jeg ikke har oplevet før.


Perfekt, det vi jeg afprøve :blomst:
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Neverkont
Indlæg: 1921
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2995

Re: Tråden til de små spørgsmål - helbred/sundhed

Indlægaf Neverkont » 31. dec 2023, 09:32

LaMariposa skrev:Det her er ikke et spørgsmål, men ville lige dele med jer, der også bakser med forkølelsessår. Har haft to på en måned, og da det sidste er gigantisk og sidder så dumt, at jeg ikke kan bruge plaster, prøvede jeg i desperation zinksalve for at tage smerterne. Det viste sig, at det fjerner smerterne fuldstændigt, og jeg tror også, at det har speedet helingen lidt op. Det ser ikke fikst ud, så jeg bruger det kun om natten, men effekten er god.


Kokosolie eller kolloid sølv kan også være værd at prøve, begge bekæmper virus. :)
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8992
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1057
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18400

Re: Tråden til de små spørgsmål - helbred/sundhed

Indlægaf Mi55y » 21. feb 2024, 08:06

Jeg har i mange år haft en knyst på højre fod, som ikke har generet mig det store. Men nu er den pludselig blevet meget øm. Er der nogen, der har gode erfaringer med nogle af de hjælpemidler, såsom tå-skillere, man kan få?
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Smiling_Goat
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:29
Kort karma: 1282
Likede indlæg: 12260

Re: Tråden til de små spørgsmål - helbred/sundhed

Indlægaf Smiling_Goat » 21. feb 2024, 18:38

Jeg har opdaget noget lidt forfærdeligt. Jeg døjer med IBS én gang om måneden (det er det min læge siger) og det havde jeg egentligt affundet mig med, men nu har jeg opdaget, at Coca-Cola (med sukker) tilsyneladende nærmest fjerner symptomerne.

Altså juhu, noget ser ud til at virke, men liiiidt træls at det er fyldt med sukker og kalorier.

Er I andre der har oplevet det? Og har I evt. Oplevet andre drikkevarer, der kan gøre det samme? Det er vist desværre ikke nok, at der er brus i.

Jeg har prøvet pebermyntete :)
0
Neverkont
Indlæg: 1921
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2995

Re: Tråden til de små spørgsmål - helbred/sundhed

Indlægaf Neverkont » 21. feb 2024, 20:03

Smiling_Goat skrev:Jeg har opdaget noget lidt forfærdeligt. Jeg døjer med IBS én gang om måneden (det er det min læge siger) og det havde jeg egentligt affundet mig med, men nu har jeg opdaget, at Coca-Cola (med sukker) tilsyneladende nærmest fjerner symptomerne.

Altså juhu, noget ser ud til at virke, men liiiidt træls at det er fyldt med sukker og kalorier.

Er I andre der har oplevet det? Og har I evt. Oplevet andre drikkevarer, der kan gøre det samme? Det er vist desværre ikke nok, at der er brus i.

Jeg har prøvet pebermyntete :)


Jeg har ofte oplevet, at cola (med sukker) kan noget i forhold til fordøjelsen.

Prøv evt. rå hakket ingefær, det gør underværker i min fordøjelse.
Køb den økologiske, skyl og skrub den, og hak den lige som hvis det var et løg, og skyl ca. 1 tsk. ned med vand. Jeg hakker til nogle dage af gangen og har det i en lille bøtte i køleskabet.
1

Tilbage til "Helbred"