Terapi - timer, pris, hyppighed og tilgængelighed

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
ShiningCotton
Indlæg: 132
Tilmeldt: 18. apr 2019, 07:00
Kort karma: 6
Likede indlæg: 134

Terapi - timer, pris, hyppighed og tilgængelighed

Indlægaf ShiningCotton » 22. jan 2024, 17:18

Hej allesammen :)

Den her måned har stået på en ret stor terapi regning for mig, da jeg har brugt flere penge/timer end jeg hidtil har gjort.

Jeg er glad for det - det var tiltrængt, om end jeg ville ønske, jeg kunne undvære det. :(
Så af nysgerrighed:

Hvor tit har i samtaler med jeres terapeut?
Hvor meget betaler i?

Er der nogen der har erfaringer både med det private og de offentlige? :gruble:

Pas på jer selv derude :)
0
Kedimifu
Indlæg: 314
Tilmeldt: 13. apr 2016, 04:36
Kort karma: 22
Likede indlæg: 370

Re: Terapi - timer, pris, hyppighed og tilgængelighed

Indlægaf Kedimifu » 22. jan 2024, 19:30

Jeg betaler 775,- pr. Gang. Som er Ca 1,5 time.

Jeg går nu en gang pr. Md. Men da jeg havde det værst var det en gang om ugen. Men det var kun i en måned.
0
Fræksak
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 476
Likede indlæg: 4257

Re: Terapi - timer, pris, hyppighed og tilgængelighed

Indlægaf Fræksak » 22. jan 2024, 21:09

Jeg har prøvet alt fra 800 kr/timen hos psykolog til min datters psykiater, der koster knap 2.900 for en time (ja, du læste rigtigt).
0
Brugeravatar
Maija
Indlæg: 111
Tilmeldt: 29. sep 2020, 08:20
Kort karma: 7
Likede indlæg: 98

Re: Terapi - timer, pris, hyppighed og tilgængelighed

Indlægaf Maija » 22. jan 2024, 22:25

Jeg havde et forløb, der varede omkring et halvt år, dengang jeg gik til psykolog. Egenbetalingen hed 100 kr. for en time, hvilket jeg kunne slippe afsted med, fordi jeg tilfældigvis også er adopteret og derfor kunne ansøge om et forløb, gennem Ankestyrelsen, ved en PAS-rådgiver. Mit forløb handlede meget lidt om dét at være adopteret, men jeg er ikke sikker på, jeg havde haft muligheden for det, hvis jeg ikke havde fundet det smuthul.
0
Brugeravatar
Maija
Indlæg: 111
Tilmeldt: 29. sep 2020, 08:20
Kort karma: 7
Likede indlæg: 98

Re: Terapi - timer, pris, hyppighed og tilgængelighed

Indlægaf Maija » 22. jan 2024, 22:25

Jeg havde et forløb, der varede omkring et halvt år, dengang jeg gik til psykolog. Egenbetalingen hed 100 kr. for en time, hvilket jeg kunne slippe afsted med, fordi jeg tilfældigvis også er adopteret og derfor kunne ansøge om et forløb, gennem Ankestyrelsen, ved en PAS-rådgiver. Mit forløb handlede meget lidt om dét at være adopteret, men jeg er ikke sikker på, jeg havde haft muligheden for det, hvis jeg ikke havde fundet det smuthul.
0
Brugeravatar
Maija
Indlæg: 111
Tilmeldt: 29. sep 2020, 08:20
Kort karma: 7
Likede indlæg: 98

Re: Terapi - timer, pris, hyppighed og tilgængelighed

Indlægaf Maija » 22. jan 2024, 22:42

Jeg havde et forløb, der varede omkring et halvt år, dengang jeg gik til psykolog. Egenbetalingen hed 100 kr. for en time, hvilket jeg kunne slippe afsted med, fordi jeg tilfældigvis også er adopteret og derfor kunne ansøge om et forløb, gennem Ankestyrelsen, ved en PAS-rådgiver. Mit forløb handlede meget lidt om dét at være adopteret, men jeg er ikke sikker på, jeg havde haft muligheden for det, hvis jeg ikke havde fundet det smuthul.
0

Tilbage til "Helbred"