Et knæ, der hopper af led

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3508

Et knæ, der hopper af led

Indlægaf Torn » 11. apr 2024, 19:28

Min ene knæskal gik af led i efteråret 2021. Jeg havde mange smerter efterfølgende og gik til genoptræning hos fysioterapeut, der efter cirka 10 genoptræninger erklærede mit knæ rask. Nu gik det af led igen her til aften. Helt vanvittigt smertefuldt ind til jeg får rettet benet ud og den hopper på plads. Jeg tør ikke støtte på benet endnu. Meget, meget ømt, der hvor senen hæfter på knoglen på indersiden. Akkurat som i 2021.

Katastrofetankerne kører lidt. Jeg kan slet ikke overskue en operation. Det vil betyde at sport er udelukket i op til et halvt år. Krykker. Jeg har to små børn, og vi er en aktiv familie.

Jeg kan læse at det skal tages ret alvorligt, hvis det sker gentagende gange. Er en gang hver tredje år gentagende? Og kan jeg cykle på arbejde i morgen? Pis.

Blev undersøgt ved kirurg i 2021, der ikke så nogle risikofaktorer ved mit knæ, bare sort uheld. Kan jeg krydse fingre for bare at være meget uheldig?
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9669
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1359
Likede indlæg: 29314

Re: Et knæ, der hopper af led

Indlægaf Sangius » 11. apr 2024, 19:31

Du burde sygemelde dig i morgen, og komme til lægen med det samme. Ingen af os kan svare hvad der sker inde i dit knæ, og hvis du begynder at bruge det inden en læge har kigget på det, kan du måske gøre ondt værre.
3
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7539
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1583
Likede indlæg: 23763

Re: Et knæ, der hopper af led

Indlægaf Aragorn » 11. apr 2024, 19:33

Hoppet ud af led eller er det noget med ledbånd?
Min erfaring siger mig det aldrig bliver bedre med tiden. Vi bliver ældre, svagere og mere løse. Og rykket af led skader noget der aldrig bliver lige så stramt igen.

Jeg har brugt et meget stramt støttebind på det ene knæ. Det har lindret smerter bedre end panodil og ipren. Det holder fast i leddet og det er faktisk ret behageligt når man lige vænner sig til det.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3508

Re: Et knæ, der hopper af led

Indlægaf Torn » 11. apr 2024, 19:41

Tak for jeres svar. Det har I ret i. Men jeg har virkelig virkelig modstand mod at kontakte vagtlæge m.m. lige nu. Jeg håber, min mand kan banke lidt fornuft på plads hos mig, når han er hjemme fra træning. Jeg har mest bare lyst til at sove det væk og have glemt det hele i morgen tidlig.
0

Tilbage til "Helbred"