Øjenoperation hvor?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15531
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1252
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25970

Øjenoperation hvor?

Indlægaf Delfin » 19. apr 2024, 22:50

Jeg søger erfaringer og anbefalinger af klinikker i Storkøbenhavn eller Nordøstsjælland.

Memira poppede op i mit hoved som noget af det første, men jeg er bange for at det er reklamerelateret og ikke nødvendigvis fordi kvaliteten er lige så god eller bedre end andre klinikker

Der bliver sandsynligvis tale om udskiftning af linse og ikke laser med min alder og problematik, så vidt jeg kan læse mig til på forskellige klinikkers hjemmesider.

Den korte version. Optiker har store problemer med at lave briller til mig. Jeg er både nærsynet, langsynet og har bygningsfejl, men har ikke brug for høj styrke. Briller med progressive glas er forsøgt, men min hjerne kan ikke finde ud af det, selvom jeg har været meget tålmodig med at forsøge langsom tilvænning. Jeg har heldigvis en brille, der fungerer til bilkørsel og også læsebriller, men det er bøvlet at rende rundt og skifte konstant. Jeg kan bla ikke se tv og lave håndarbejde samtidig - nærsyn vs langsyn. Jeg er derfor begyndt at overveje operation.
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20624
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 770
Likede indlæg: 44214

Re: Øjenoperation hvor?

Indlægaf paint » 20. apr 2024, 08:34

To i min familie (bl.a. min mor) har været meget tilfredse med nedenstående klinik, som ligger i Hellerup (i nærheden af det gamle Tuborg Bryggeri)

https://scandinavianeyecenter.com/
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Seance
Indlæg: 388
Tilmeldt: 5. jan 2016, 09:45
Kort karma: 55
Likede indlæg: 1945

Re: Øjenoperation hvor?

Indlægaf Seance » 20. apr 2024, 08:36

Jeg var på øjenhospitalet Danmark i Charlottenlund sidste år. (Ohd.dk)
Jeg kan 100% anbefale dem.
Min mand var blevet opereret der for grå stær året før, og jeg havde set hvor gode de var med ham.
Han havde voldsomt meget bygnings fejl, og havde gået med grå stær i virkelig mange år uden at vide det.
Jeg havde lidt grå stær, mit syn var på minus 4,5 og når jeg så skulle læse så skulle jeg have 1,5 plus briller på.
Jeg brugte en del penge på linser med glidende overgang og udskiftning af briller, og det kunne bare ikke betale sig.
Jeg havde fortalt at jeg nok ville blive meget nervøs inden operationen, og alle var bare så søde og gav sig virkelig god tid til at tale med mig.
Min mand og kirugen kunne genkende hinanden, så min mand fik lov at komme med ind til operationen og sidde og holde mig i hånden.
Jeg har fået 2 linser i hver øje fordi jeg jo både havde lang og nærsyn på begge øjne.
Det tog vidst en halv time per øje, og de fortalte hele tiden hvad de gjorde (uden at gå for meget i detaljer)
Hele tiden var alt roligt omkring mig, ingen følelse af at være på samlebånd sådan som jeg havde hørt om det på andre steder.
Bagefter fik jeg en varm kop kakao, jeg var lidt rystet fordi jeg havde været så nervøs og anspændt.
Allerede om aftenen begyndte jeg at kunne se hvad der stod af bog titler i min reol flere meter væk, det var så vildt!
Fordi jeg har to linser, så vil der kommer en glorie af lys omkring alle lys kilder i starten, så det var noget af et lys show da jeg skulle putte min datter og gik ind på hendes værelse hvor der hang en lyskæde!
Men næste dag, så var lyset helt normalt. Hvis jeg kører i bil om aftenen kan der godt være lidt glorie omkring bil lygter osv. men det er på ingen måde noget som genere mig.
Jeg mener jeg betalte omkring 54.000 kr. Det havde selvfølgelig været lidt billigere hvis jeg kun havde for ordnet grå stær og nærsynetheden, men mit plus syn ville jo kun blive værre med alderen, så jeg er så glad for det blev ordnet.
Jeg fik endda dækket noget af udgiften fra sygesikring Danmark fordi der også var grå stær.
Hvis du har nogen spørgsmål, så sig endelig til.
5
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15531
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1252
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25970

Re: Øjenoperation hvor?

Indlægaf Delfin » 20. apr 2024, 18:06

Seance skrev:Jeg var på øjenhospitalet Danmark i Charlottenlund sidste år. (Ohd.dk)
Jeg kan 100% anbefale dem.
Min mand var blevet opereret der for grå stær året før, og jeg havde set hvor gode de var med ham.
Han havde voldsomt meget bygnings fejl, og havde gået med grå stær i virkelig mange år uden at vide det.
Jeg havde lidt grå stær, mit syn var på minus 4,5 og når jeg så skulle læse så skulle jeg have 1,5 plus briller på.
Jeg brugte en del penge på linser med glidende overgang og udskiftning af briller, og det kunne bare ikke betale sig.
Jeg havde fortalt at jeg nok ville blive meget nervøs inden operationen, og alle var bare så søde og gav sig virkelig god tid til at tale med mig.
Min mand og kirugen kunne genkende hinanden, så min mand fik lov at komme med ind til operationen og sidde og holde mig i hånden.
Jeg har fået 2 linser i hver øje fordi jeg jo både havde lang og nærsyn på begge øjne.
Det tog vidst en halv time per øje, og de fortalte hele tiden hvad de gjorde (uden at gå for meget i detaljer)
Hele tiden var alt roligt omkring mig, ingen følelse af at være på samlebånd sådan som jeg havde hørt om det på andre steder.
Bagefter fik jeg en varm kop kakao, jeg var lidt rystet fordi jeg havde været så nervøs og anspændt.
Allerede om aftenen begyndte jeg at kunne se hvad der stod af bog titler i min reol flere meter væk, det var så vildt!
Fordi jeg har to linser, så vil der kommer en glorie af lys omkring alle lys kilder i starten, så det var noget af et lys show da jeg skulle putte min datter og gik ind på hendes værelse hvor der hang en lyskæde!
Men næste dag, så var lyset helt normalt. Hvis jeg kører i bil om aftenen kan der godt være lidt glorie omkring bil lygter osv. men det er på ingen måde noget som genere mig.
Jeg mener jeg betalte omkring 54.000 kr. Det havde selvfølgelig været lidt billigere hvis jeg kun havde for ordnet grå stær og nærsynetheden, men mit plus syn ville jo kun blive værre med alderen, så jeg er så glad for det blev ordnet.
Jeg fik endda dækket noget af udgiften fra sygesikring Danmark fordi der også var grå stær.
Hvis du har nogen spørgsmål, så sig endelig til.


Tak for udførlig beskrivelse. Jeg kigger nærmere på det
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3101
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 436
Likede indlæg: 8124

Re: Øjenoperation hvor?

Indlægaf Charly » 22. apr 2024, 09:13

Seance skrev:Jeg var på øjenhospitalet Danmark i Charlottenlund sidste år. (Ohd.dk)
Jeg kan 100% anbefale dem.
Min mand var blevet opereret der for grå stær året før, og jeg havde set hvor gode de var med ham.
Han havde voldsomt meget bygnings fejl, og havde gået med grå stær i virkelig mange år uden at vide det.
Jeg havde lidt grå stær, mit syn var på minus 4,5 og når jeg så skulle læse så skulle jeg have 1,5 plus briller på.
Jeg brugte en del penge på linser med glidende overgang og udskiftning af briller, og det kunne bare ikke betale sig.
Jeg havde fortalt at jeg nok ville blive meget nervøs inden operationen, og alle var bare så søde og gav sig virkelig god tid til at tale med mig.
Min mand og kirugen kunne genkende hinanden, så min mand fik lov at komme med ind til operationen og sidde og holde mig i hånden.
Jeg har fået 2 linser i hver øje fordi jeg jo både havde lang og nærsyn på begge øjne.
Det tog vidst en halv time per øje, og de fortalte hele tiden hvad de gjorde (uden at gå for meget i detaljer)
Hele tiden var alt roligt omkring mig, ingen følelse af at være på samlebånd sådan som jeg havde hørt om det på andre steder.
Bagefter fik jeg en varm kop kakao, jeg var lidt rystet fordi jeg havde været så nervøs og anspændt.
Allerede om aftenen begyndte jeg at kunne se hvad der stod af bog titler i min reol flere meter væk, det var så vildt!
Fordi jeg har to linser, så vil der kommer en glorie af lys omkring alle lys kilder i starten, så det var noget af et lys show da jeg skulle putte min datter og gik ind på hendes værelse hvor der hang en lyskæde!
Men næste dag, så var lyset helt normalt. Hvis jeg kører i bil om aftenen kan der godt være lidt glorie omkring bil lygter osv. men det er på ingen måde noget som genere mig.
Jeg mener jeg betalte omkring 54.000 kr. Det havde selvfølgelig været lidt billigere hvis jeg kun havde for ordnet grå stær og nærsynetheden, men mit plus syn ville jo kun blive værre med alderen, så jeg er så glad for det blev ordnet.
Jeg fik endda dækket noget af udgiften fra sygesikring Danmark fordi der også var grå stær.
Hvis du har nogen spørgsmål, så sig endelig til.

Gjorde det ondt?

Jeg har for nogle år tilbage fået lappet et hul på nethinden med laser, og det var ganske forfærdeligt. Så jeg tør næsten ikke bare tænke tanken om operation men samtidigt ser jeg helt åndssvagt dårligt.
0
Seance
Indlæg: 388
Tilmeldt: 5. jan 2016, 09:45
Kort karma: 55
Likede indlæg: 1945

Re: Øjenoperation hvor?

Indlægaf Seance » 22. apr 2024, 12:34

Det gjorde ikke spor ondt, øjnene er helt bedøvede.
Det gjorde heller ikke ondt efter bedøvelsen var væk.
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15531
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1252
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25970

Re: Øjenoperation hvor?

Indlægaf Delfin » 24. apr 2024, 18:07

Seance skrev:.


Hvor mange dage går, der før man kan køre bil forsvarligt
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Seance
Indlæg: 388
Tilmeldt: 5. jan 2016, 09:45
Kort karma: 55
Likede indlæg: 1945

Re: Øjenoperation hvor?

Indlægaf Seance » 24. apr 2024, 18:15

Jeg husker det som et døgns tid
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15531
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1252
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25970

Re: Øjenoperation hvor?

Indlægaf Delfin » 24. apr 2024, 20:31

Seance skrev:Jeg husker det som et døgns tid


Tak for svar
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23

Tilbage til "Helbred"