Overgangsalder

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Fræksak
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 476
Likede indlæg: 4257

Re: Overgangsalder

Indlægaf Fræksak » 27. maj 2023, 06:24

Sjovt, jeg har oplevet et par gange de sidste måneder at lugte af sved. Jeg havde slet ikke koblet det sammen med overgangsalder, bare undret mig, for jeg lugter seriøst aldrig af sved. Men nu gjorde I mig da lige klogere ... selvfølgelig hænger det sammen! (og øv i øvrigt!)
0
Kanga
Indlæg: 2964
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 185
Likede indlæg: 3745

Re: Overgangsalder

Indlægaf Kanga » 27. maj 2023, 06:40

Fræksak skrev:Sjovt, jeg har oplevet et par gange de sidste måneder at lugte af sved. Jeg havde slet ikke koblet det sammen med overgangsalder, bare undret mig, for jeg lugter seriøst aldrig af sved. Men nu gjorde I mig da lige klogere ... selvfølgelig hænger det sammen! (og øv i øvrigt!)

Det gør jeg også! Går i bad hver dag og skifter bluse hver dag. Alligevel…
1
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11715
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 922
Likede indlæg: 18917

Re: Overgangsalder

Indlægaf PaleSeptember » 1. jun 2023, 11:12

Jeg var ved min læge i anden anledning i tirsdags og spurgte i den forbindelse, om jeg kunne få taget en blodprøve for at måle, om jeg er kommet i overgangsalderen. Jeg er nemlig også begyndt at lugte lidt af sved engang imellem, og så har jeg haft en del blærebetændelser på det seneste. Det var ikke noget problem, og jeg skal ned og have taget blodprøven i morgen (dagens blodprøver var blevet hentet, da jeg var der i tirsdags).
2
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4505
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 943
Likede indlæg: 4735

Re: Overgangsalder

Indlægaf Panton » 1. jun 2023, 11:49

Jeg føler med Jer der pludselig lugter af sved. for det er bare ikke velkommen. Jeg lugter (stadig) ikke af sved men så får jeg i stedet for mange gange overophedning i løbet af en dag! Jeg hader det :rulle:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15531
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1252
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25970

Re: Overgangsalder

Indlægaf Delfin » 1. jun 2023, 19:27

Jeg er åbenbart helt til en side i flokken. Jeg lugter mindre af sved
Kan det mon være fordi tiden med hedeture (med sjældne undtagelser) er overstået :gruble:
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11715
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 922
Likede indlæg: 18917

Re: Overgangsalder

Indlægaf PaleSeptember » 3. jun 2023, 08:12

PaleSeptember skrev:Jeg var ved min læge i anden anledning i tirsdags og spurgte i den forbindelse, om jeg kunne få taget en blodprøve for at måle, om jeg er kommet i overgangsalderen. Jeg er nemlig også begyndt at lugte lidt af sved engang imellem, og så har jeg haft en del blærebetændelser på det seneste. Det var ikke noget problem, og jeg skal ned og have taget blodprøven i morgen (dagens blodprøver var blevet hentet, da jeg var der i tirsdags).


Min læge sendte allerede svar på blodprøven kl. 6:45 i morges - den viste ikke overgangsalder.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Mivsen
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 3. sep 2021, 07:39
Kort karma: 94
Likede indlæg: 1107

Re: Overgangsalder

Indlægaf Mivsen » 7. jun 2023, 08:14

Jeg fik taget en blodprøve sidste forår, fordi jeg har flere symptomer på overgangsalder, men mit tal var kun på 8,8.
Syntes der har været en lille pause med mine symptomer, men nu er de godt nok kommet retur.

Så overvejer lige om jeg skal få tjekket det igen.
0
Brugeravatar
Mivsen
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 3. sep 2021, 07:39
Kort karma: 94
Likede indlæg: 1107

Re: Overgangsalder

Indlægaf Mivsen » 7. jun 2023, 08:16

PaleSeptember skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg var ved min læge i anden anledning i tirsdags og spurgte i den forbindelse, om jeg kunne få taget en blodprøve for at måle, om jeg er kommet i overgangsalderen. Jeg er nemlig også begyndt at lugte lidt af sved engang imellem, og så har jeg haft en del blærebetændelser på det seneste. Det var ikke noget problem, og jeg skal ned og have taget blodprøven i morgen (dagens blodprøver var blevet hentet, da jeg var der i tirsdags).


Min læge sendte allerede svar på blodprøven kl. 6:45 i morges - den viste ikke overgangsalder.


Må jeg spørge hvad dit tal var på :)
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11715
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 922
Likede indlæg: 18917

Re: Overgangsalder

Indlægaf PaleSeptember » 7. jun 2023, 08:20

Mivsen skrev:
PaleSeptember skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg var ved min læge i anden anledning i tirsdags og spurgte i den forbindelse, om jeg kunne få taget en blodprøve for at måle, om jeg er kommet i overgangsalderen. Jeg er nemlig også begyndt at lugte lidt af sved engang imellem, og så har jeg haft en del blærebetændelser på det seneste. Det var ikke noget problem, og jeg skal ned og have taget blodprøven i morgen (dagens blodprøver var blevet hentet, da jeg var der i tirsdags).


Min læge sendte allerede svar på blodprøven kl. 6:45 i morges - den viste ikke overgangsalder.


Må jeg spørge hvad dit tal var på :)


Så vidt jeg kan se, var det på 0,58.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4505
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 943
Likede indlæg: 4735

Re: Overgangsalder

Indlægaf Panton » 7. jun 2023, 11:11

Delfin skrev:Jeg er åbenbart helt til en side i flokken. Jeg lugter mindre af sved
Kan det mon være fordi tiden med hedeture (med sjældne undtagelser) er overstået :gruble:


Hvornår stopper det :genert:

Jeg får så mange af de der hedeture i løbet af en dag, og det er ikke blevet nemmere med alt det varme, som jo så gør at jeg ikke kan få det væk!
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15531
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1252
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25970

Re: Overgangsalder

Indlægaf Delfin » 7. jun 2023, 12:08

Panton skrev:
Delfin skrev:Jeg er åbenbart helt til en side i flokken. Jeg lugter mindre af sved
Kan det mon være fordi tiden med hedeture (med sjældne undtagelser) er overstået :gruble:


Hvornår stopper det :genert:

Jeg får så mange af de der hedeture i løbet af en dag, og det er ikke blevet nemmere med alt det varme, som jo så gør at jeg ikke kan få det væk!


Jeg kan nok ikke direkte sætte tid på. Jeg havde mange i tiden op til og omkring menopause. Derefter kom der nogle år, hvor de kom og gik i kortere og længere perioder for til sidst at ebbe ud. De omtalte sjældne hedeture kan stadig komme her snart 10 år efter menopause, men det er virkelig sjældent. Vi taler måske en enkelt eller to med måneders mellemrum
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4505
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 943
Likede indlæg: 4735

Re: Overgangsalder

Indlægaf Panton » 7. jun 2023, 14:13

Delfin skrev:
Panton skrev:
Delfin skrev:Jeg er åbenbart helt til en side i flokken. Jeg lugter mindre af sved
Kan det mon være fordi tiden med hedeture (med sjældne undtagelser) er overstået :gruble:


Hvornår stopper det :genert:

Jeg får så mange af de der hedeture i løbet af en dag, og det er ikke blevet nemmere med alt det varme, som jo så gør at jeg ikke kan få det væk!


Jeg kan nok ikke direkte sætte tid på. Jeg havde mange i tiden op til og omkring menopause. Derefter kom der nogle år, hvor de kom og gik i kortere og længere perioder for til sidst at ebbe ud. De omtalte sjældne hedeture kan stadig komme her snart 10 år efter menopause, men det er virkelig sjældent. Vi taler måske en enkelt eller to med måneders mellemrum



Tak for svar, jeg hader virkelig de hedeture, man kan jo ikke være nogen steder og få luft, men sveden render bare ned :ad!: Især her i sommervarmen er det slemt, for man kan jo ikke få luft nogen steder. Heldigvis har jeg købt en blæser med vandkøl, den hjælper dog lidt. Men jeg ville virkelig gerne være fri for det :panik:
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15531
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1252
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25970

Re: Overgangsalder

Indlægaf Delfin » 7. jun 2023, 21:31

Panton skrev:
Delfin skrev:
Panton skrev:
Delfin skrev:Jeg er åbenbart helt til en side i flokken. Jeg lugter mindre af sved
Kan det mon være fordi tiden med hedeture (med sjældne undtagelser) er overstået :gruble:


Hvornår stopper det :genert:

Jeg får så mange af de der hedeture i løbet af en dag, og det er ikke blevet nemmere med alt det varme, som jo så gør at jeg ikke kan få det væk!


Jeg kan nok ikke direkte sætte tid på. Jeg havde mange i tiden op til og omkring menopause. Derefter kom der nogle år, hvor de kom og gik i kortere og længere perioder for til sidst at ebbe ud. De omtalte sjældne hedeture kan stadig komme her snart 10 år efter menopause, men det er virkelig sjældent. Vi taler måske en enkelt eller to med måneders mellemrum



Tak for svar, jeg hader virkelig de hedeture, man kan jo ikke være nogen steder og få luft, men sveden render bare ned :ad!: Især her i sommervarmen er det slemt, for man kan jo ikke få luft nogen steder. Heldigvis har jeg købt en blæser med vandkøl, den hjælper dog lidt. Men jeg ville virkelig gerne være fri for det :panik:
Det kan sommetider give en lille pause på sådan en dag at holde håndleddene ind under koldt vand og også køle tindinger og pande, men det er ikke en mirakelløsning.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9627
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 995
Likede indlæg: 26971

Re: Overgangsalder

Indlægaf Santa » 8. jun 2023, 06:29

To ting:

Vrede! Oplever I andre også det? Jeg er simpelthen SÅ vred for tiden. Altså, jeg vågner med følelsen om morgenen, og den er ikke knyttet til noget bestemt. Jeg kan sagtens styre det (synes jeg da), men det er da irriterende, for jeg ved ikke om jeg kan hvis jeg fx blev presset.
Jeg kan godt mærke forskel på vrede, som har en reel grund (det fik jeg lige testet i går!) og så den her. Den er mere sådan….ulmende.

Nå, også min latterlige menses. Fik menses onsdag i sidste uge, det burde være stoppet søndag eller mandag, men udover en dag med meget lidt, så kører den stadig på, i dag med rimelig meget.
Heldigvis har jeg ikke særlig ondt. Men kan kroppen ikke bare snart stoppe med det? Jeg gider det ikke!
2
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4505
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 943
Likede indlæg: 4735

Re: Overgangsalder

Indlægaf Panton » 8. jun 2023, 11:00

Santa skrev:To ting:

Vrede! Oplever I andre også det? Jeg er simpelthen SÅ vred for tiden. Altså, jeg vågner med følelsen om morgenen, og den er ikke knyttet til noget bestemt. Jeg kan sagtens styre det (synes jeg da), men det er da irriterende, for jeg ved ikke om jeg kan hvis jeg fx blev presset.
Jeg kan godt mærke forskel på vrede, som har en reel grund (det fik jeg lige testet i går!) og så den her. Den er mere sådan….ulmende.

Nå, også min latterlige menses. Fik menses onsdag i sidste uge, det burde være stoppet søndag eller mandag, men udover en dag med meget lidt, så kører den stadig på, i dag med rimelig meget.
Heldigvis har jeg ikke særlig ondt. Men kan kroppen ikke bare snart stoppe med det? Jeg gider det ikke!



det oplever jeg ikke, og dog, jeg bliver sur når der kommer en af de utallige overophednings trip, :( Men jeg ved godt du ikke direkte spurgte om det, men det er de eneste tidspunkter hvor jeg bliver sur. Min søn er god til at få trykket på nogen knapper nogen gange, der godt kan gøre mig sur, men tænker ikke det har relevans til overgangsalder :D
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win

Tilbage til "Helbred"