Uren hud som 30 årig

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Puf
Indlæg: 104
Tilmeldt: 17. okt 2016, 14:19
Kort karma: 32
Likede indlæg: 444

Uren hud som 30 årig

Indlægaf Puf » 27. okt 2020, 20:13

Efter at jeg var gravid for 3 år siden, har jeg haft konstant uren hud. Det er specielt på hagen, at det slemt, og jeg synes bare ikke, der er noget, der hjælper.

Jeg har været til ansigtsbehandling flere gange og købt produkter med hjem, men jeg følte faktisk bare, at problemet blev værre - og jeg brugte produkterne til emballagen var tom, så det er ikke fordi, at jeg ikke gav det en chance. Pt bruger jeg en Ole Henriksen vask og en Elizabeth Arden fugtighedscreme bagefter. Har måske mest af alt givet lidt op på projektet.

Min hud er både tør og fedtet, så det er jo heller ikke verdens bedste kombi. Jeg går nærmest aldrig med makeup, da min hud altid bliver værre af det.

Synes efterhånden at det både er flovt og frustrerende, at jeg skal have hud som en teenager på trods af at have ramt de 30 :(
0
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Uren hud som 30 årig

Indlægaf Sustentaculum » 27. okt 2020, 20:17

Har du været omkring lægen?

Jeg udviklede "uren" hud efter min forrige graviditet, som 29 årig, og kunne simpelthen ikke få det til at gå væk. Min læge-veninde foreslog at det kunne være perioral dermatit eller pustuløs rosacea. Og bingo. Med 6 tabletter og en creme i 2 uger forsvandt det som dug for solen. Jeg bruger af og til cremen når det kommer igen, men pillerne har ikke været nødvendigt siden!

Jeg har ingen ide om det er det du har, men din historie mindede mig om min egen, så nu har du fået den :D :genert:
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6541
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14609

Re: Uren hud som 30 årig

Indlægaf Mangoness » 27. okt 2020, 20:38

Mit urene hud opstod ikke som følge af graviditet (det begyndte da jeg var ca. 11 år).

Det eneste, som nogensinde har virket for mig, er isotretinoin (den skrappe a-vitamin kur man får hos hudlægen. Man må ikke blive gravid og skal have taget blodprøve hver måned, imens man tager pillerne). Jeg tog pillerne første gang som 25 årig - og er på dem igen nu som 28 årig. For mig er de det hele værd (men jeg får også kun milde symptomer såsom tørre læber og en smule tør hud).

Men det er selvfølgelig kun en sidste mulighed. Og hudlægen vil aldrig sætte en på det som det første. Så mit bud vil være at tage til lægen og få en henvisning til hudlægen. Hudlægen vil sandsynligvis give dig en creme eller lign. på recept. På mig har det fra hudlægen hvertfald virket bedre end det, man kan købe i butikkerne :)
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Uren hud som 30 årig

Indlægaf Daphne » 28. okt 2020, 00:08

Jeg kunne have skrevet præcis det samme (bortset fra graviditet) - mener faktisk jeg har skrevet en tråd tidligere i år der hed noget med teenagehud i 30erne... :D
Jeg er 34 og har indtil for nyligt døjet med store ømme bumser på hagen. Ren teenager-hud. Både tør og fedtet på én gang. Det eneste der har virket for mig er Pudderdåsernes T-zone Peeling og deres Niacinamid bagefter. Fik anbefalet det herinde, og er så lykkelig for det. Tror jeg har haft måske 5 bittesmå bumser siden engang i foråret, hvor jeg startede på produkterne - men slet ikke de der ømme store, der nærmest aldrig går væk. Og jeg bruger ikke produkterne ret fast mere - bare lige en gang imellem, når jeg synes det er lidt tid siden. Men i starten og de første 3 mdr brugte jeg dem hver - hveranden dag.
2
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Uren hud som 30 årig

Indlægaf Vixen » 28. okt 2020, 08:13

Jeg stemmer i med Daphne. Min hud bliver tydeligt pænere af lige præcist de to produkter i kombination. Kæmpe anbefaling :)
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3101
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 436
Likede indlæg: 8124

Re: Uren hud som 30 årig

Indlægaf Charly » 28. okt 2020, 10:06

Vixen skrev:Jeg stemmer i med Daphne. Min hud bliver tydeligt pænere af lige præcist de to produkter i kombination. Kæmpe anbefaling :)

Hvor lang tid gik der fra du begyndte Med produkterne, til du kunne se bedring?
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Uren hud som 30 årig

Indlægaf twinkle » 28. okt 2020, 10:34

Jeg synes du først og fremmest skal forbi lægen. Er det perioral dermatit bliver det ofte værre, jo mere man “provokerer” det med div. produkter og behandlinger. Særligt skrappe renseprodukter og parfumerede produkter kan gøre det værre.

Er det ikke det, så vil jeg også forsøge mig med t-zone peeling (eller andet bha/salicylsyre produkt, alternativt noget med azelaic acid https://www.matas.dk/the-ordinary-azela ... n-10-50-ml) og nicinamid.

Når du både har tør og fedtet hud, kan den meget vel være dehydreret. Drik masser af vand, spis evt. fiskeolie/omega 3 og gå efter blide renseprodukter uden sulfat (som regel “sodium laureth sulphate”på indholdlisten) og evt. et serum med hyaluronsyre.
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Uren hud som 30 årig

Indlægaf Vixen » 28. okt 2020, 10:52

Charly skrev:
Vixen skrev:Jeg stemmer i med Daphne. Min hud bliver tydeligt pænere af lige præcist de to produkter i kombination. Kæmpe anbefaling :)

Hvor lang tid gik der fra du begyndte Med produkterne, til du kunne se bedring?


Jeg husker det ikke helt, for det er et par år siden, jeg opdagede dem. Måske et par uger?
1
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Uren hud som 30 årig

Indlægaf Vixen » 28. okt 2020, 15:18

Inspireret af denne tråd har jeg lige genkøbt T-Zone peeling og niacinamid i Matas i en gaveæske for 300kr! Normalpris for de to er 400kr. Yay!
1
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1854
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2203

Re: Uren hud som 30 årig

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 29. okt 2020, 20:52

Daphne skrev:Jeg kunne have skrevet præcis det samme (bortset fra graviditet) - mener faktisk jeg har skrevet en tråd tidligere i år der hed noget med teenagehud i 30erne... :D
Jeg er 34 og har indtil for nyligt døjet med store ømme bumser på hagen. Ren teenager-hud. Både tør og fedtet på én gang. Det eneste der har virket for mig er Pudderdåsernes T-zone Peeling og deres Niacinamid bagefter. Fik anbefalet det herinde, og er så lykkelig for det. Tror jeg har haft måske 5 bittesmå bumser siden engang i foråret, hvor jeg startede på produkterne - men slet ikke de der ømme store, der nærmest aldrig går væk. Og jeg bruger ikke produkterne ret fast mere - bare lige en gang imellem, når jeg synes det er lidt tid siden. Men i starten og de første 3 mdr brugte jeg dem hver - hveranden dag.

Så det sådan her ud?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Uren hud som 30 årig

Indlægaf Daphne » 29. okt 2020, 21:51

Jegvilgerneheddenogetnyt skrev:
Daphne skrev:Jeg kunne have skrevet præcis det samme (bortset fra graviditet) - mener faktisk jeg har skrevet en tråd tidligere i år der hed noget med teenagehud i 30erne... :D
Jeg er 34 og har indtil for nyligt døjet med store ømme bumser på hagen. Ren teenager-hud. Både tør og fedtet på én gang. Det eneste der har virket for mig er Pudderdåsernes T-zone Peeling og deres Niacinamid bagefter. Fik anbefalet det herinde, og er så lykkelig for det. Tror jeg har haft måske 5 bittesmå bumser siden engang i foråret, hvor jeg startede på produkterne - men slet ikke de der ømme store, der nærmest aldrig går væk. Og jeg bruger ikke produkterne ret fast mere - bare lige en gang imellem, når jeg synes det er lidt tid siden. Men i starten og de første 3 mdr brugte jeg dem hver - hveranden dag.

Så det sådan her ud?

Jeps, det kunne lige så godt have været et billede fra foråret hos mig - nogle af bumserne kunne endda være større. Og de der blev helt rødlilla og gjorde ondt på indersiden i munden :wacko:
0
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1854
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2203

Re: Uren hud som 30 årig

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 30. okt 2020, 06:09

Daphne skrev:
Jegvilgerneheddenogetnyt skrev:
Daphne skrev:Jeg kunne have skrevet præcis det samme (bortset fra graviditet) - mener faktisk jeg har skrevet en tråd tidligere i år der hed noget med teenagehud i 30erne... :D
Jeg er 34 og har indtil for nyligt døjet med store ømme bumser på hagen. Ren teenager-hud. Både tør og fedtet på én gang. Det eneste der har virket for mig er Pudderdåsernes T-zone Peeling og deres Niacinamid bagefter. Fik anbefalet det herinde, og er så lykkelig for det. Tror jeg har haft måske 5 bittesmå bumser siden engang i foråret, hvor jeg startede på produkterne - men slet ikke de der ømme store, der nærmest aldrig går væk. Og jeg bruger ikke produkterne ret fast mere - bare lige en gang imellem, når jeg synes det er lidt tid siden. Men i starten og de første 3 mdr brugte jeg dem hver - hveranden dag.

Så det sådan her ud?

Jeps, det kunne lige så godt have været et billede fra foråret hos mig - nogle af bumserne kunne endda være større. Og de der blev helt rødlilla og gjorde ondt på indersiden i munden :wacko:

Det er sådan jeg har det nu..
Jeg har læst, at hvis man bruger renseprodukter og creme på den slags hud, så forværres det. Har prøvet med metronidazol fra lægen. Det virker bare ikke mere :whine:
0
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Uren hud som 30 årig

Indlægaf Daphne » 30. okt 2020, 09:28

Jegvilgerneheddenogetnyt skrev:
Daphne skrev:
Jegvilgerneheddenogetnyt skrev:
Daphne skrev:Jeg kunne have skrevet præcis det samme (bortset fra graviditet) - mener faktisk jeg har skrevet en tråd tidligere i år der hed noget med teenagehud i 30erne... :D
Jeg er 34 og har indtil for nyligt døjet med store ømme bumser på hagen. Ren teenager-hud. Både tør og fedtet på én gang. Det eneste der har virket for mig er Pudderdåsernes T-zone Peeling og deres Niacinamid bagefter. Fik anbefalet det herinde, og er så lykkelig for det. Tror jeg har haft måske 5 bittesmå bumser siden engang i foråret, hvor jeg startede på produkterne - men slet ikke de der ømme store, der nærmest aldrig går væk. Og jeg bruger ikke produkterne ret fast mere - bare lige en gang imellem, når jeg synes det er lidt tid siden. Men i starten og de første 3 mdr brugte jeg dem hver - hveranden dag.

Så det sådan her ud?

Jeps, det kunne lige så godt have været et billede fra foråret hos mig - nogle af bumserne kunne endda være større. Og de der blev helt rødlilla og gjorde ondt på indersiden i munden :wacko:

Det er sådan jeg har det nu..
Jeg har læst, at hvis man bruger renseprodukter og creme på den slags hud, så forværres det. Har prøvet med metronidazol fra lægen. Det virker bare ikke mere :whine:

Jeg synes det meste har gjort problemet værre førhen, både renseprodukter, cremer og makeup, men jeg husker ikke, at de to produkter fra Pudderdåserne gjorde det værre - mener bare at det begyndte at virke lige så stille. Men kan ikke udelukke at der var en lille opblusning, men tror det ikke. Og når der en sjælden gang imellem kommer en enkelt lille hvid bums (og dem fik jeg ikke før - de var næsten altid kæmpe store uden synligt “hoved”), så har jeg en lille bøtte med klorhexidin jeg kan duppe på, når der er prikket hul, evt. med en kanyle-nål (har købt en pakke på apoteket for at have noget helt sterilt og skarpt til netop bumser).
0
Brugeravatar
Pawnee_Waffle
Indlæg: 158
Tilmeldt: 26. mar 2018, 22:03
Kort karma: 56
Likede indlæg: 546

Re: Uren hud som 30 årig

Indlægaf Pawnee_Waffle » 30. okt 2020, 09:45

Vixen skrev:Inspireret af denne tråd har jeg lige genkøbt T-Zone peeling og niacinamid i Matas i en gaveæske for 300kr! Normalpris for de to er 400kr. Yay!

Den er nu nedsat med 20% :love:
https://www.matas.dk/pudderdaasernedk-m ... fedtet-hud
1
One person's annoying is another's inspiring and heroic.
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3101
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 436
Likede indlæg: 8124

Re: Uren hud som 30 årig

Indlægaf Charly » 30. okt 2020, 10:51

Pawnee_Waffle skrev:
Vixen skrev:Inspireret af denne tråd har jeg lige genkøbt T-Zone peeling og niacinamid i Matas i en gaveæske for 300kr! Normalpris for de to er 400kr. Yay!

Den er nu nedsat med 20% :love:
https://www.matas.dk/pudderdaasernedk-m ... fedtet-hud

Tak for at dele :kys:
2

Tilbage til "Skønhed"