Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4165
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 999
Likede indlæg: 7882

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Filipai » 16. maj 2017, 08:06

Hewlett skrev:
Filipai skrev:Hvis man nu tænker på at kaste sig ud i hjemmehårfarvning, fordi man gerne vil have sådan lækkert koldt (og meget lyst) askeblond hår. Kan i så anbefale en hjemmefarve.
Mit hår er leverpostejsfarvet og lysnet i dele af det :)
Er ikke interesseret i råd om at gå til frisør, da jeg lige meget hvor mange penge og hvor dygtige de ellers skulle være, ikke kommer ud med det hår jeg gerne vil.


Nu har jeg selv kun erfaring med at farve i brune nuancer. Men min erfaring med hjemmefarve er, at det er svært at få en kold tone uden at få det der grønlige skær som bare ikke er særlig fedt. Eller også er det bare mit hår som skal mættes godt med røde pigmenter for at få en brun som er pæn og som også holder sig pæn.

Kunne det måske være en bedre løsning for dig at bruge en silvershampoo? Det er ikke så drastisk som at farve, men kan måske hjælpe dit hår godt på vej mod en koldere tone?


Jeg har (omtrent) alle tænkelige silver shampoos i mit arsenal, og det gør ikke nogen nævnværdig forskel. Jeg overvejer lidt at kaste mig ud i at platinblonde mit hår selv, og så tage til frisøren i næste uge og få lavet en toning eller reflekser med noget lidt mørkere. Det her ligner meget godt mit udgangspunkt, og hvad jeg vil opnå. Så må vi se hvad der sker :fløjt:
Screen Shot 2017-05-16 at 10.04.37.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2212
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3245

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf flicka » 20. maj 2017, 20:40

Knopper i panden efter p-pille skift?

Jeg er ved at blive idiot af de knopper, jeg har fået i panden efter jeg skiftede p-piller fra Yasmin til de "ufarlige" nogen for 3-4 mdr. siden. Huden i panden fedter og jeg får en masse knopper, der ikke er bumser. De kan sommetider trykkes ud, men det er ikke pus. Nok nærmere talg.

Jeg er på 2. uge med Pudderdåsernes T-zone-peeling, men det virker ikke rigtig, synes jeg.

Er der andet at gøre? Jeg er efterhånden desperat, fordi det er meget mere synligt nu hvor jeg har fået lidt farve i ansigtet og jeg skal giftes i juli...

At jeg så også er træt af de p-piller, fordi jeg har fået alle de tænkelige bivirkninger af dem (såsom humørsvingninger, tristhed, fedtet hud, nul sexlyst osv.) er en anden sag. Men det må jeg tage med gyn...
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Junika
Indlæg: 306
Tilmeldt: 9. sep 2015, 16:04
Kort karma: 24
Likede indlæg: 246

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Junika » 20. maj 2017, 20:54

flicka skrev:Knopper i panden efter p-pille skift?

Jeg er ved at blive idiot af de knopper, jeg har fået i panden efter jeg skiftede p-piller fra Yasmin til de "ufarlige" nogen for 3-4 mdr. siden. Huden i panden fedter og jeg får en masse knopper, der ikke er bumser. De kan sommetider trykkes ud, men det er ikke pus. Nok nærmere talg.

Jeg er på 2. uge med Pudderdåsernes T-zone-peeling, men det virker ikke rigtig, synes jeg.

Er der andet at gøre? Jeg er efterhånden desperat, fordi det er meget mere synligt nu hvor jeg har fået lidt farve i ansigtet og jeg skal giftes i juli...

At jeg så også er træt af de p-piller, fordi jeg har fået alle de tænkelige bivirkninger af dem (såsom humørsvingninger, tristhed, fedtet hud, nul sexlyst osv.) er en anden sag. Men det må jeg tage med gyn...


Jeg tror du skal prøve AHA istedet for BHA. Og The Ordinarys Azelaic acid ville helt sikkert også gøre underværker!
0
~~Makeup Junkie~~
Findes der andre forums på debatten end Skønhed ??
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2212
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3245

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf flicka » 20. maj 2017, 20:59

Junika skrev:
flicka skrev:Knopper i panden efter p-pille skift?

Jeg er ved at blive idiot af de knopper, jeg har fået i panden efter jeg skiftede p-piller fra Yasmin til de "ufarlige" nogen for 3-4 mdr. siden. Huden i panden fedter og jeg får en masse knopper, der ikke er bumser. De kan sommetider trykkes ud, men det er ikke pus. Nok nærmere talg.

Jeg er på 2. uge med Pudderdåsernes T-zone-peeling, men det virker ikke rigtig, synes jeg.

Er der andet at gøre? Jeg er efterhånden desperat, fordi det er meget mere synligt nu hvor jeg har fået lidt farve i ansigtet og jeg skal giftes i juli...

At jeg så også er træt af de p-piller, fordi jeg har fået alle de tænkelige bivirkninger af dem (såsom humørsvingninger, tristhed, fedtet hud, nul sexlyst osv.) er en anden sag. Men det må jeg tage med gyn...


Jeg tror du skal prøve AHA istedet for BHA. Og The Ordinarys Azelaic acid ville helt sikkert også gøre underværker!


Også selvom jeg har sart hud?
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Junika
Indlæg: 306
Tilmeldt: 9. sep 2015, 16:04
Kort karma: 24
Likede indlæg: 246

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Junika » 21. maj 2017, 12:06

flicka skrev:
Junika skrev:
flicka skrev:Knopper i panden efter p-pille skift?

Jeg er ved at blive idiot af de knopper, jeg har fået i panden efter jeg skiftede p-piller fra Yasmin til de "ufarlige" nogen for 3-4 mdr. siden. Huden i panden fedter og jeg får en masse knopper, der ikke er bumser. De kan sommetider trykkes ud, men det er ikke pus. Nok nærmere talg.

Jeg er på 2. uge med Pudderdåsernes T-zone-peeling, men det virker ikke rigtig, synes jeg.

Er der andet at gøre? Jeg er efterhånden desperat, fordi det er meget mere synligt nu hvor jeg har fået lidt farve i ansigtet og jeg skal giftes i juli...

At jeg så også er træt af de p-piller, fordi jeg har fået alle de tænkelige bivirkninger af dem (såsom humørsvingninger, tristhed, fedtet hud, nul sexlyst osv.) er en anden sag. Men det må jeg tage med gyn...


Jeg tror du skal prøve AHA istedet for BHA. Og The Ordinarys Azelaic acid ville helt sikkert også gøre underværker!


Også selvom jeg har sart hud?


Ja, bare du starter langsomt ud. Min hud er også ekstremt sart. :) Azelaic acid er nok den mest milde af de to.
1
~~Makeup Junkie~~
Findes der andre forums på debatten end Skønhed ??
Oxan
Indlæg: 124
Tilmeldt: 28. okt 2015, 11:50
Kort karma: 9
Likede indlæg: 90

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Oxan » 24. maj 2017, 08:35

Nogen der kender en dupe til farven "strange" fra urban decay naked 3? Jeg er nemlig ret glad for at bruge den som base, men jeg nægter at købe hele paletten, når det er den eneste der er ved at være brugt op :D

Billede
0
Brugeravatar
Junika
Indlæg: 306
Tilmeldt: 9. sep 2015, 16:04
Kort karma: 24
Likede indlæg: 246

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Junika » 24. maj 2017, 19:43

Oxan skrev:Nogen der kender en dupe til farven "strange" fra urban decay naked 3? Jeg er nemlig ret glad for at bruge den som base, men jeg nægter at købe hele paletten, når det er den eneste der er ved at være brugt op :D

Billede


http://www.temptalia.com/makeup-dupe-li ... w/strange/

:)
0
~~Makeup Junkie~~
Findes der andre forums på debatten end Skønhed ??
Brugeravatar
Trillian
Indlæg: 138
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:12
Kort karma: 7
Likede indlæg: 134

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Trillian » 24. maj 2017, 22:52

flicka skrev:Knopper i panden efter p-pille skift?

Jeg er ved at blive idiot af de knopper, jeg har fået i panden efter jeg skiftede p-piller fra Yasmin til de "ufarlige" nogen for 3-4 mdr. siden. Huden i panden fedter og jeg får en masse knopper, der ikke er bumser. De kan sommetider trykkes ud, men det er ikke pus. Nok nærmere talg.

Jeg er på 2. uge med Pudderdåsernes T-zone-peeling, men det virker ikke rigtig, synes jeg.

Er der andet at gøre? Jeg er efterhånden desperat, fordi det er meget mere synligt nu hvor jeg har fået lidt farve i ansigtet og jeg skal giftes i juli...

At jeg så også er træt af de p-piller, fordi jeg har fået alle de tænkelige bivirkninger af dem (såsom humørsvingninger, tristhed, fedtet hud, nul sexlyst osv.) er en anden sag. Men det må jeg tage med gyn...


Jeg har haft stort held med denne bha/aha toner fra eBay til 110 kr, som har gjort det jeg ellers håbede Paula's choice ville gøre gennem flere år - nemlig fjerne alle de små mærkelige knopper jeg havde ved hårgrænsen:

http://evak.dk/2016/10/maanedens-oensker-oktober-2016/
1
Oxan
Indlæg: 124
Tilmeldt: 28. okt 2015, 11:50
Kort karma: 9
Likede indlæg: 90

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Oxan » 25. maj 2017, 09:08

Junika skrev:
Oxan skrev:Nogen der kender en dupe til farven "strange" fra urban decay naked 3? Jeg er nemlig ret glad for at bruge den som base, men jeg nægter at købe hele paletten, når det er den eneste der er ved at være brugt op :D

Billede


http://www.temptalia.com/makeup-dupe-li ... w/strange/

:)


Genial side! Tak :blomst:
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4165
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 999
Likede indlæg: 7882

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Filipai » 25. maj 2017, 15:03

Okay. Hvad gør jeg. Har købt Urban decays all night longwear (bla bla bla) foundation. Men den skvatter simpelthen af mig. Jeg havde ellers fået en prøve på den, og synes den virkede fin, men ak nej. Den krakelerer nærmest på mig. Og jeg synes efterhånden jeg har prøvet alt.
Med og uden primer, primer som er vand og silikonebaseret, med og uden creme under. Wayne Goss medtoden. Med og uden setting spray.
Det er i T-zonen det er et problem. Andre foundations har jeg ikke problemet med :(
3.5 måned til mit bryllup, og jeg mangler seriøst en foundation der kan dække ekstrem rødmen, ikke smitter af, og samtidig kan holde minimum 16 timer.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4165
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 999
Likede indlæg: 7882

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Filipai » 25. maj 2017, 15:21

Vira skrev:
Filipai skrev:Okay. Hvad gør jeg. Har købt Urban decays all night longwear (bla bla bla) foundation. Men den skvatter simpelthen af mig. Jeg havde ellers fået en prøve på den, og synes den virkede fin, men ak nej. Den krakelerer nærmest på mig. Og jeg synes efterhånden jeg har prøvet alt.
Med og uden primer, primer som er vand og silikonebaseret, med og uden creme under. Wayne Goss medtoden. Med og uden setting spray.
Det er i T-zonen det er et problem. Andre foundations har jeg ikke problemet med :(
3.5 måned til mit bryllup, og jeg mangler seriøst en foundation der kan dække ekstrem rødmen, ikke smitter af, og samtidig kan holde minimum 16 timer.

Estee Lauder double wear, har du prøvet den? Den er virkelig god og kan dække alt. Den kan fåes i matas, så måske du kan få en prøve på den der?

Har prøvet den. Den er klart på listen over en der kan gå an. Men den dækkede ikke helt så godt som urban decays gør (der hvor den ikke krakelerer) Synes stadig jeg kan se min rødmen igennem. Og orker ikke at være rødmosset på samtlige bryllupsbilleder. Irriterende problem, når man ellers har virkelig pæn hud.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4165
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 999
Likede indlæg: 7882

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Filipai » 25. maj 2017, 15:32

Vira skrev:
Filipai skrev:
Vira skrev:
Filipai skrev:Okay. Hvad gør jeg. Har købt Urban decays all night longwear (bla bla bla) foundation. Men den skvatter simpelthen af mig. Jeg havde ellers fået en prøve på den, og synes den virkede fin, men ak nej. Den krakelerer nærmest på mig. Og jeg synes efterhånden jeg har prøvet alt.
Med og uden primer, primer som er vand og silikonebaseret, med og uden creme under. Wayne Goss medtoden. Med og uden setting spray.
Det er i T-zonen det er et problem. Andre foundations har jeg ikke problemet med :(
3.5 måned til mit bryllup, og jeg mangler seriøst en foundation der kan dække ekstrem rødmen, ikke smitter af, og samtidig kan holde minimum 16 timer.

Estee Lauder double wear, har du prøvet den? Den er virkelig god og kan dække alt. Den kan fåes i matas, så måske du kan få en prøve på den der?

Har prøvet den. Den er klart på listen over en der kan gå an. Men den dækkede ikke helt så godt som urban decays gør (der hvor den ikke krakelerer) Synes stadig jeg kan se min rødmen igennem. Og orker ikke at være rødmosset på samtlige bryllupsbilleder. Irriterende problem, når man ellers har virkelig pæn hud.

Er det serum eller coverage foundation du har på vej fra The ordinary? De burde komme indenfor en uge eller to, så måske de kan løse problemet :) Det må virkelig også være irriterende :/

Det er begge 2. Måske kan de være redningen. Jeg overvejer at slå et smut ned forbi urban decay og høre om de har nogle fif. Også træls med en foundation til knap 300 kr der er lige til skraldespanden.
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 25. maj 2017, 16:09

Filipai skrev:
Vira skrev:
Filipai skrev:
Vira skrev:
Filipai skrev:Okay. Hvad gør jeg. Har købt Urban decays all night longwear (bla bla bla) foundation. Men den skvatter simpelthen af mig. Jeg havde ellers fået en prøve på den, og synes den virkede fin, men ak nej. Den krakelerer nærmest på mig. Og jeg synes efterhånden jeg har prøvet alt.
Med og uden primer, primer som er vand og silikonebaseret, med og uden creme under. Wayne Goss medtoden. Med og uden setting spray.
Det er i T-zonen det er et problem. Andre foundations har jeg ikke problemet med :(
3.5 måned til mit bryllup, og jeg mangler seriøst en foundation der kan dække ekstrem rødmen, ikke smitter af, og samtidig kan holde minimum 16 timer.

Estee Lauder double wear, har du prøvet den? Den er virkelig god og kan dække alt. Den kan fåes i matas, så måske du kan få en prøve på den der?

Har prøvet den. Den er klart på listen over en der kan gå an. Men den dækkede ikke helt så godt som urban decays gør (der hvor den ikke krakelerer) Synes stadig jeg kan se min rødmen igennem. Og orker ikke at være rødmosset på samtlige bryllupsbilleder. Irriterende problem, når man ellers har virkelig pæn hud.

Er det serum eller coverage foundation du har på vej fra The ordinary? De burde komme indenfor en uge eller to, så måske de kan løse problemet :) Det må virkelig også være irriterende :/

Det er begge 2. Måske kan de være redningen. Jeg overvejer at slå et smut ned forbi urban decay og høre om de har nogle fif. Også træls med en foundation til knap 300 kr der er lige til skraldespanden.


Du kan jo også prøve med en mindre dækkende foundation, og så supplere med concealer der, hvor din rødme er værst. Det kommer selvfølgelig an på, hvor meget af dit ansigt er ramt af rødmen?
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4165
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 999
Likede indlæg: 7882

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Filipai » 25. maj 2017, 16:15

twinkle skrev:Du kan jo også prøve med en mindre dækkende foundation, og så supplere med concealer der, hvor din rødme er værst. Det kommer selvfølgelig an på, hvor meget af dit ansigt er ramt af rødmen?


Det er omtrent det hele :D Så snart jeg får et glas vin, så bliver jeg varm i 90% af ansigtet. Og forestiller mig ikke halvpinlige taler gør det bedre :D Så den bliver desværre nødt til at være komplet dækkende.
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 25. maj 2017, 16:21

Filipai skrev:
twinkle skrev:Du kan jo også prøve med en mindre dækkende foundation, og så supplere med concealer der, hvor din rødme er værst. Det kommer selvfølgelig an på, hvor meget af dit ansigt er ramt af rødmen?


Det er omtrent det hele :D Så snart jeg får et glas vin, så bliver jeg varm i 90% af ansigtet. Og forestiller mig ikke halvpinlige taler gør det bedre :D Så den bliver desværre nødt til at være komplet dækkende.


Åh, ja, det kan jeg godt se, så! Har du forsøgt dig med/kigget på L'oreals Pro Matte?
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:

Tilbage til "Skønhed"