Hårfjerning med laser hjemme

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Fruity
Indlæg: 4014
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7266

Re: Hårfjerning med laser hjemme

Indlægaf Fruity » 26. feb 2023, 19:18

Heg vil også slippe for sandpapirsben!

Barberede sidst ben torsdag. I da nussede min kæreste mit ben i sofaen - og jeg kunne ikke have det :genert:
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6450
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 768
Likede indlæg: 15238

Re: Hårfjerning med laser hjemme

Indlægaf Ata » 26. feb 2023, 19:22

Fruity skrev:
Ata skrev:
Fruity skrev:
Ata skrev:
PaleSeptember skrev:Min Philips Lumea er det bedste køb, jeg har gjort! Men jeg har også lys hud og mørke, kraftige hår på benene. Jeg brugte den hver anden uge det første år (fra april til august ca.) og så hurtig en reduktion i antallet af hår, de var ikke længere så kraftige, og jeg kan gå længere uden at barbere ben. De sidste par år har jeg brugt den ca. en gang om måneden fra april til august, og det holder fint min hårvækst nede hen over sommeren.

Jeg brugte også min systematisk hveranden uge forud for sidste sommer og faktisk var mine hår væk hele sommeren. Men så kom de igen og det var selvfølgelig lidt ærgerligt. Efter jeg har fået lavet det på klinik, er de foreløbig blevet væk de fleste af dem...


Ti spørgsmå til professoren :D

1. Hvor meget endte du alt med at betale?
2. Hvor mange gange var du afsted?
3. Hvor lang tid gik der mellem hvert besøg?
4. Måtte du barbere ben mellem besøgene?
5. Hvor lang tid tog hvert besøg?
6. Ved du hvilken maskine/metode, de brugte? ( Mon ikke der er forskelle rundt omkring… ellers giver det spørgsmål ikke mening)

Okay. 6 spørgsmål. Men synes, det lyder som himlen at slippe for at barbere ben!


1. Hvor meget endte du alt med at betale? 5 x 2000 = 10.000 kr.
2. Hvor mange gange var du afsted? 5 gange
3. Hvor lang tid gik der mellem hvert besøg? En måned i starten, lidt længere derefter
4. Måtte du barbere ben mellem besøgene? Ja
5. Hvor lang tid tog hvert besøg? Cirka en time.
6. Ved du hvilken maskine/metode, de brugte? ( Mon ikke der er forskelle rundt omkring… ellers giver det spørgsmål ikke mening) Det betyder noget! Jeg ved ikke hvad maskinen hedder, men det er hos Smooth, som har klinik på Frb., Østerbro og Lyngby

Jeg vil lige tilføje, at det har virket bedst på underbenene. På lårene har det virket lidt mindre effektivt og på fødderne har det overhovedet ikke virket! :wacko: Men jeg synes, at det er ret fantastisk, at 80 % af mine stride sorte hår på underbenene er væk! Så det har været pengene værd for mig. Overvejer at tage et par behandlinger mere for at se, om dem på lårene vil blive reduceret mere...


Puha. Det er mange penge og energi at lægge i det, hvis det ikke virker :genert: Hvis det virker, er det det hele værd, tænker jeg. Men… kylling!

Man kan jo starte med en behandling om se om det gør en forskel. Jeg havde ret stor effekt allerede efter de første par behandlinger.
2
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6450
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 768
Likede indlæg: 15238

Re: Hårfjerning med laser hjemme

Indlægaf Ata » 26. feb 2023, 19:39

Fruity skrev:Heg vil også slippe for sandpapirsben!

Barberede sidst ben torsdag. I da nussede min kæreste mit ben i sofaen - og jeg kunne ikke have det :genert:

Mine ben er ikke så kønne men her kan du se mængden ag hår. Barberede dem måske for en uge siden. Normalt ville de være dækket af 5-6 mm lange sorte hår.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2212
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3245

Re: Hårfjerning med laser hjemme

Indlægaf flicka » 26. feb 2023, 19:49

Tak for jeres erfaringer :gogo:

Jeg har nemlig fået et par meget symmetriske områder på underbenene, hvor jeg har lange, stride og mørke hår. Og det er dem, jeg vil have mindsket.
For resten af benene er bare med lyse fine bløde dun, som jeg ikke gider barbere væk.

Det lyder dog til at resultaterne er meget varierende, men værd at prøve ifht. hvad det koster at få fjernet dem professionelt. Især fordi jeg har hørt at man skal regne med at få genopfrisket behandlingen minimum 1-2 gange om året efter de første behandlinger.
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11714
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 922
Likede indlæg: 18917

Re: Hårfjerning med laser hjemme

Indlægaf PaleSeptember » 10. apr 2024, 15:17

Jeg har netop solgt min Philips Lumia - ikke fordi den ikke virkede, men fordi jeg føler, den har gjort det den skulle. Jeg har ikke mange hår på benene længere, så jeg kan nøjes med at barbere ben hver 3-4. uge, hvilket er fint for mig.
Dog har den aldrig fået bugt med min intimbehåring, og der er jeg godt nok træt af at barbere, da jeg har tendens til indgroede hår og bumser. Nu overvejer jeg at prøve at købe en af de modeller, der reklamerer med, at man får pengene tilbage, hvis man ikke er tilfreds, og så kan jeg jo prøve den der - mener der er 12 ugers prøvetid, og hvis den heller ikke virker, så kan den jo ryge retur. Er der nogen, der har erfaring med det?
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
ajnaM
Indlæg: 10104
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1058
Likede indlæg: 27660

Re: Hårfjerning med laser hjemme

Indlægaf ajnaM » 10. apr 2024, 15:31

Jeg købte en af de der maskiner, hvor man kan få pengene tilbage inden for 100 dage.

Og altså, den HAVDE effekt. Det var bare en ret lille effekt. Tror måske, den fjernede 25 procent af hårene, hvis jeg skal være optimistisk? Det var selvfølgelig også noget - men jeg skulle barbere mig to gange om ugen og efterfølgende sidde og zappe i en halv times tid. Det endte simpelthen med at være for tidskrævende.

Brugte den i 9 måneder, og stoppede i efteråret. Siden er ALLE hår kommet igen. Så den har ikke haft nogen som helst langvarig effekt.



Og jeg skulle jo nok have sendt den retur. Blev bare ved med at håbe, at resultaterne nok for alvor kom om lidt. Og den havde jo også effekt - bare ikke nok. Jeg har endda helt hvide ben og sorte hår, og jeg brugte den to gange om ugen, hvor anbefalingen egentlig hed 1 gang ugentligt.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Lilly007
Indlæg: 100
Tilmeldt: 3. feb 2016, 19:36
Kort karma: 9
Likede indlæg: 299

Re: Hårfjerning med laser hjemme

Indlægaf Lilly007 » 10. apr 2024, 17:41

PaleSeptember skrev:Jeg har netop solgt min Philips Lumia - ikke fordi den ikke virkede, men fordi jeg føler, den har gjort det den skulle. Jeg har ikke mange hår på benene længere, så jeg kan nøjes med at barbere ben hver 3-4. uge, hvilket er fint for mig.
Dog har den aldrig fået bugt med min intimbehåring, og der er jeg godt nok træt af at barbere, da jeg har tendens til indgroede hår og bumser. Nu overvejer jeg at prøve at købe en af de modeller, der reklamerer med, at man får pengene tilbage, hvis man ikke er tilfreds, og så kan jeg jo prøve den der - mener der er 12 ugers prøvetid, og hvis den heller ikke virker, så kan den jo ryge retur. Er der nogen, der har erfaring med det?



Må jeg spørge hvilken Philips Lumea du har brugt?
Kan se de har flere modeller
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11714
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 922
Likede indlæg: 18917

Re: Hårfjerning med laser hjemme

Indlægaf PaleSeptember » 10. apr 2024, 18:21

Lilly007 skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg har netop solgt min Philips Lumia - ikke fordi den ikke virkede, men fordi jeg føler, den har gjort det den skulle. Jeg har ikke mange hår på benene længere, så jeg kan nøjes med at barbere ben hver 3-4. uge, hvilket er fint for mig.
Dog har den aldrig fået bugt med min intimbehåring, og der er jeg godt nok træt af at barbere, da jeg har tendens til indgroede hår og bumser. Nu overvejer jeg at prøve at købe en af de modeller, der reklamerer med, at man får pengene tilbage, hvis man ikke er tilfreds, og så kan jeg jo prøve den der - mener der er 12 ugers prøvetid, og hvis den heller ikke virker, så kan den jo ryge retur. Er der nogen, der har erfaring med det?



Må jeg spørge hvilken Philips Lumea du har brugt?
Kan se de har flere modeller

Den jeg havde wr udgået, men jeg tænker at de nye virker lige så fint,hvis ikke bedre.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner

Tilbage til "Skønhed"