Curly girl tråden

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7836
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 601
Likede indlæg: 11612

Re: Curly girl tråden

Indlægaf Kerrigan » 21. aug 2020, 16:10

natsvaermer skrev:Jeg har længe gået og taget tilløb til at gå i gang med curly girl metoden, men har ikke rigtig kunnet tage mig sammen. Jeg er ikke vild med mit hår, når det krøller - synes hurtigt at det kommer til at se sjusket ud - og så bliver jeg skræmt af, at folk går i så lang tid før de oplever en effekt.

Men jeg må erkende at mit hår snart trænger til, at jeg giver det lidt pleje efter alt for lang tid med glattejern, derfor vil jeg prøve at gå i gang. Min datter på 11 år har små proptrækkrøller, så hun vil helt klart også have fordele af curly girl metoden. Jeg ved bare ikke om hendes hår bliver for filtret, hvis man kun må rede det igennem med fingrene eller en bredtandet kam.
Hvad er jeres erfaringer?

Der er en masse gode råd her i tråde, som jeg vil lade mig inspirere af, når jeg køber nye produkter, men jeg mener også at kunne huske, at inden man går i gang med curly girl, skal man rense sit hår med en sulfat shampoo.
Var det noget I gjorde? Og vil det bare være en hvilket som helst shampoo? Jeg har Matas' luksusshampoo, men jeg bliver lidt i tvivl om den er sulfatfri eller ej?

Det var en masse spørgsmål. Håber der er nogen, der har mod på at hjælpe en novice :genert:

Shampooen er ikke sulfatfri, så den kan du godt bruge.
Og så kan du derefter bare fortsætte med Matas Luksusbalsam. :)
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2355
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Curly girl tråden

Indlægaf Myresluger » 21. aug 2020, 17:37

Jeg har ingen problemer med filtret hår på metoden og oplevede heller ikke nogen besvær ved start. Det er bare forbedring lige så stille hele tiden. Jeg har været på metoden mange år efterhånden - måske 6 år og er rigtig glad for det.
2
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7836
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 601
Likede indlæg: 11612

Re: Curly girl tråden

Indlægaf Kerrigan » 21. aug 2020, 19:27

Myresluger skrev:Jeg har ingen problemer med filtret hår på metoden og oplevede heller ikke nogen besvær ved start. Det er bare forbedring lige så stille hele tiden. Jeg har været på metoden mange år efterhånden - måske 6 år og er rigtig glad for det.

Her virkede det ikke i første gang, men jeg tilskrev det min graviditet. Nu hvor baby er født, er jeg startet op igen uden de store problemer (udover tidsmangel til at vaske min kæmpe manke).
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2355
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Curly girl tråden

Indlægaf Myresluger » 21. aug 2020, 20:36

Jeg vasker højst hår en gang om ugen. Der går typisk mellem 7-10 dage imellem, så der er tid at hente. Desværre tørrer det ikke hurtigere - mit hår er mindst to timer om st tørre selvom jeg starter med hårtørreren
0
Brugeravatar
Andromeda
Indlæg: 315
Tilmeldt: 8. nov 2017, 21:46
Kort karma: 14
Likede indlæg: 458

Re: Curly girl tråden

Indlægaf Andromeda » 22. aug 2020, 19:24

Jeg kører ikke helt curly girl, fx reder jeg hår ind imellem, men produkterne jeg bruger er sulfat- og silikonefri.
Mit hår er blevet lækkert blødt og fugtigt og meget mindre frizzy. Nogle dage når jeg reder det er det nærmere glat med noget fald end krøllet, men jeg kan få ret mange krøller frem med noget hårmousse.

Jeg startede med at rense håret med sulfatholdig shampoo. Jeg bruger det også en sjælden gang når jeg overnatter hos folk, der kun har det. Det tager det ikke videre skade af ser det ud til.
0
Silver
Indlæg: 116
Tilmeldt: 31. maj 2019, 20:13
Kort karma: 20
Likede indlæg: 155

Re: Curly girl tråden

Indlægaf Silver » 25. aug 2020, 04:14

Jeg savner inspiration!

Kan I ikke skrive hvilke produkter I bruger? :pompom:
1
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7836
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 601
Likede indlæg: 11612

Re: Curly girl tråden

Indlægaf Kerrigan » 25. aug 2020, 08:20

3tegn skrev:Hvor "slem" er denne ingrediens? Sodium Coco Sulfate.

Den er ikke tilladt.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7836
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 601
Likede indlæg: 11612

Re: Curly girl tråden

Indlægaf Kerrigan » 25. aug 2020, 08:21

Kerrigan skrev:
3tegn skrev:Hvor "slem" er denne ingrediens? Sodium Coco Sulfate.

Den er ikke tilladt.

Jeg bruger Matas Luksusbalsam.
Der er nogle virkelig gode CG-Facebookgrupper (hvis du har en konto der), hvis du har brug for mere inspiration. Der er rigtig mange lækre produkter derude, men jeg stoppede bare ved det første der virkede for mig.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6541
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14609

Re: Curly girl tråden

Indlægaf Mangoness » 25. aug 2020, 09:36

Silver skrev:Jeg savner inspiration!

Kan I ikke skrive hvilke produkter I bruger? :pompom:


Jeg har næsten lige købt Innersense og skal prøve det af - så jeg kan desværre ikke komme med en anmeldelse pt :)

Men jeg kan fortælle, at der er det mærke, som min frisør bruger i sin virksomhed :)
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2355
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Curly girl tråden

Indlægaf Myresluger » 25. aug 2020, 11:01

Jeg køber det meste i USA er dog ikke sikker på mit lager holder til jeg skal derover igen. Det bliver jo nok ikke i år. Det eneste fra DK jeg bruger i øjeblikket er vist en krølle balsam fra Matas.
0
Silver
Indlæg: 116
Tilmeldt: 31. maj 2019, 20:13
Kort karma: 20
Likede indlæg: 155

Re: Curly girl tråden

Indlægaf Silver » 25. aug 2020, 16:00

Kerrigan skrev:
Kerrigan skrev:
3tegn skrev:Hvor "slem" er denne ingrediens? Sodium Coco Sulfate.

Den er ikke tilladt.

Jeg bruger Matas Luksusbalsam.
Der er nogle virkelig gode CG-Facebookgrupper (hvis du har en konto der), hvis du har brug for mere inspiration. Der er rigtig mange lækre produkter derude, men jeg stoppede bare ved det første der virkede for mig.


Hvilke grupper kan du anbefale?

Jeg har prøvet Matas Luksusbalmsam af - den fungerede ikke for mig. Så jeg er næsten lidt opgivende på forhånd. Men må jo bare prøve mig frem :genert:
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7836
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 601
Likede indlæg: 11612

Re: Curly girl tråden

Indlægaf Kerrigan » 25. aug 2020, 18:48

Silver skrev:
Kerrigan skrev:
Kerrigan skrev:
3tegn skrev:Hvor "slem" er denne ingrediens? Sodium Coco Sulfate.

Den er ikke tilladt.

Jeg bruger Matas Luksusbalsam.
Der er nogle virkelig gode CG-Facebookgrupper (hvis du har en konto der), hvis du har brug for mere inspiration. Der er rigtig mange lækre produkter derude, men jeg stoppede bare ved det første der virkede for mig.


Hvilke grupper kan du anbefale?

Jeg har prøvet Matas Luksusbalmsam af - den fungerede ikke for mig. Så jeg er næsten lidt opgivende på forhånd. Men må jo bare prøve mig frem :genert:

Den her er ikke så aktiv: https://m.facebook.com/groups/226904799 ... oup_browse

Det er den her jeg plejer at tjekke, hvis der er noget: https://m.facebook.com/groups/881972528 ... oup_browse
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
In_your_eyes
Indlæg: 1019
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1946

Re: Curly girl tråden

Indlægaf In_your_eyes » 6. sep 2020, 07:34

Silver skrev:
Kerrigan skrev:
Kerrigan skrev:
3tegn skrev:Hvor "slem" er denne ingrediens? Sodium Coco Sulfate.

Den er ikke tilladt.

Jeg bruger Matas Luksusbalsam.
Der er nogle virkelig gode CG-Facebookgrupper (hvis du har en konto der), hvis du har brug for mere inspiration. Der er rigtig mange lækre produkter derude, men jeg stoppede bare ved det første der virkede for mig.


Hvilke grupper kan du anbefale?

Jeg har prøvet Matas Luksusbalmsam af - den fungerede ikke for mig. Så jeg er næsten lidt opgivende på forhånd. Men må jo bare prøve mig frem :genert:

Jeg vasker min hovedbund med Ideel balsam fra Aldi og kommer Matas luksus balsam i længderne i mens.
0
:pompom:
MOGA
Indlæg: 4055
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Curly girl tråden

Indlægaf MOGA » 6. sep 2020, 09:12

3tegn skrev:Hvilken shampoo bruger I, når I vasker hår efter en tur i svømmehallen? :)


Jeg bruger aldrig shampoo, men dobbeltvasker med balsam efter svømmehal/pool.
0
D.itsen
Indlæg: 3352
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 564
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 9047

Re: Curly girl tråden

Indlægaf D.itsen » 6. sep 2020, 12:11

Myresluger skrev:Jeg køber det meste i USA er dog ikke sikker på mit lager holder til jeg skal derover igen. Det bliver jo nok ikke i år. Det eneste fra DK jeg bruger i øjeblikket er vist en krølle balsam fra Matas.

Do tell. Jeg bor jo herover :D
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:

Tilbage til "Skønhed"