Creme til meget tør hud i ansigtet.

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7506
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1769
Likede indlæg: 24609

Creme til meget tør hud i ansigtet.

Indlægaf Moxy-lady » 25. apr 2017, 20:17

Jeg har fra tid til anden et ret stort problem med tør hud i ansigtet og nu er det der igen. Jeg lider af en del uren hud, men samtidig får jeg utrolig tør hud, der rødmer, virker hævet og "skaller".

Så jeg søger en "bedst til prisen" ansigtscreme uden parfume der kan afhjælpe dette.
Har I nogen erfaringer?
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Creme til meget tør hud i ansigtet.

Indlægaf Viskelæder » 25. apr 2017, 20:20

Embryolisse lait creme concentre. Den er FANTASTISK :)
1
Brugeravatar
Junika
Indlæg: 306
Tilmeldt: 9. sep 2015, 16:04
Kort karma: 24
Likede indlæg: 246

Re: Creme til meget tør hud i ansigtet.

Indlægaf Junika » 26. apr 2017, 15:54

Meget tør hud, som bliver rød, hævet og skaller har brug for mere end bare standard hudpleje. Kan du have skæleksem? Jeg tror du skal langt ud over almindelig hudpleje og ud i noget mere ekstrem pleje. Og det er ret svært når du samtidig har tendens til uren hud. Har du prøvet a-derma Exomega? Eller locobase repair?
3
~~Makeup Junkie~~
Findes der andre forums på debatten end Skønhed ??
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7506
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1769
Likede indlæg: 24609

Re: Creme til meget tør hud i ansigtet.

Indlægaf Moxy-lady » 26. apr 2017, 16:36

Junika skrev:Meget tør hud, som bliver rød, hævet og skaller har brug for mere end bare standard hudpleje. Kan du have skæleksem? Jeg tror du skal langt ud over almindelig hudpleje og ud i noget mere ekstrem pleje. Og det er ret svært når du samtidig har tendens til uren hud. Har du prøvet a-derma Exomega? Eller locobase repair?


Det er ikke hele tiden det er sådan. Det er 1-2 dage hver anden måned huden ligesom "freaker" ud,hvor jeg skal have noget ekstra til den. Jeg har stadig generel tendens til tør hud, for eksempel i panden, men ikke så jeg skaller og hæver op. Jeg prøver nogle af de forslag i tråden og hvis det ikke hjælper - eller hvis det bliver et generelt problem tager jeg selvfølgelig til lægen :D
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Junika
Indlæg: 306
Tilmeldt: 9. sep 2015, 16:04
Kort karma: 24
Likede indlæg: 246

Re: Creme til meget tør hud i ansigtet.

Indlægaf Junika » 26. apr 2017, 16:43

Moxy-lady skrev:
Junika skrev:Meget tør hud, som bliver rød, hævet og skaller har brug for mere end bare standard hudpleje. Kan du have skæleksem? Jeg tror du skal langt ud over almindelig hudpleje og ud i noget mere ekstrem pleje. Og det er ret svært når du samtidig har tendens til uren hud. Har du prøvet a-derma Exomega? Eller locobase repair?


Det er ikke hele tiden det er sådan. Det er 1-2 dage hver anden måned huden ligesom "freaker" ud,hvor jeg skal have noget ekstra til den. Jeg har stadig generel tendens til tør hud, for eksempel i panden, men ikke så jeg skaller og hæver op. Jeg prøver nogle af de forslag i tråden og hvis det ikke hjælper - eller hvis det bliver et generelt problem tager jeg selvfølgelig til lægen :D


Aah ok :) Så kan det måske være en ide med en olie?
0
~~Makeup Junkie~~
Findes der andre forums på debatten end Skønhed ??
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Creme til meget tør hud i ansigtet.

Indlægaf Daphne » 26. apr 2017, 20:54

Moisture Surge fra Clinique virker rigtigt godt som akut-behandling, synes jeg. Huden bliver fugtet på rekordtid uden at fedte. Men den er også lidt dyr.
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Creme til meget tør hud i ansigtet.

Indlægaf twinkle » 28. apr 2017, 17:44

Pudderdaaserne alt i en creme. Indeholder en solid mængde nicinamid, som det lyder som om din hud vil have rigtig god gavn af. Parfumefri og 130 kr for en god mængde creme.
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7506
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1769
Likede indlæg: 24609

Re: Creme til meget tør hud i ansigtet.

Indlægaf Moxy-lady » 29. apr 2017, 11:58

Jeg købte i første omgang den fra apoteket der blev anbefalet i starten af tråden. Umiddelbart er krisen ovre for den gang, selvom min hud stadig føles lidt... Underlig. Men det er meget almindeligt efter sådan et udbrud af hvad det nu end er. Men jeg har brugt den 1 til 2 gange om dagen og jeg er ret begejstret for den indtil videre. Nu håber jeg at jeg enten kan holde problemet fra døren eller at den kan hjælpe hvis det opstår igen.
Tusind tak for alle jeres råd. Jeg tager dem fra en ende af hvis apotekets creme ikke hjælper i længden :)
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5793

Re: Creme til meget tør hud i ansigtet.

Indlægaf didas » 22. maj 2017, 15:09

Moxy-lady skrev:Jeg købte i første omgang den fra apoteket der blev anbefalet i starten af tråden. Umiddelbart er krisen ovre for den gang, selvom min hud stadig føles lidt... Underlig. Men det er meget almindeligt efter sådan et udbrud af hvad det nu end er. Men jeg har brugt den 1 til 2 gange om dagen og jeg er ret begejstret for den indtil videre. Nu håber jeg at jeg enten kan holde problemet fra døren eller at den kan hjælpe hvis det opstår igen.
Tusind tak for alle jeres råd. Jeg tager dem fra en ende af hvis apotekets creme ikke hjælper i længden :)


Nu er dit indlæg et par uger gammelt, men jeg vil alligevel komme med endnu en anbefaling :) Jeg har døjet rigtig meget med tørre/skallende pletter på kinderne, ujævn hudfarve og kløende knopper i hårgrænsen ved ørerne.

Efter lidt google-detektivarbejde har jeg købt Avène som kan fås på apoteket (jeg købte via webapoteket, det var lidt billigere). Jeg bruger Extremely gentle cleanser lotion morgen og aften og bagefter Skin Recovery Cream og min hud klarede næsten fuldstændigt op i løbet af 48 timer. Jeg har ingen kløen længere, knopperne er næsten væk og min hudtone er blevet mere jævn.
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Creme til meget tør hud i ansigtet.

Indlægaf billiebean » 22. maj 2017, 15:33

Jeg har haft virkelig god effekt af at begynde at bruge forskellige olier til ansigtet. Det har gjort min hud mere harmonisk og "rolig", og jeg har sjældent problemer længere.

Jeg har forsøgt med forskellige typer af tørolier, men vender altid tilbage til ren, koldpresset arganolie. Det indeholder helt vildt meget e-vitamin (helende, foryngende og cellefornyende), mange antioxidanter og samtidig trænger den hurtigt ind i huden. Det ville jeg forsøge mig med fx sove med det om natten.
1
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5130
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1221
Likede indlæg: 20919

Re: Creme til meget tør hud i ansigtet.

Indlægaf Zombie » 23. maj 2017, 12:58

Moisture surge fra Clinique. Den er helt vild.
1
aka Forbies

:gammel:
Modesty Blame
Indlæg: 4419
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 529
Likede indlæg: 9580

Re: Creme til meget tør hud i ansigtet.

Indlægaf Modesty Blame » 23. maj 2017, 17:17

Zombie skrev:Moisture surge fra Clinique. Den er helt vild.

Enig.

Jeg kan ikke tåle noget som helst, men Cliniques cremer til tør hud virker hver gang.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5130
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1221
Likede indlæg: 20919

Re: Creme til meget tør hud i ansigtet.

Indlægaf Zombie » 23. maj 2017, 19:45

Modesty Blame skrev:
Zombie skrev:Moisture surge fra Clinique. Den er helt vild.

Enig.

Jeg kan ikke tåle noget som helst, men Cliniques cremer til tør hud virker hver gang.


Jeg vil ikke hate. Men hvis Gravballemanden havde brugt moisture surge, havde han nok set anderledes ud.
Siger det bare. Ingen hate, kun love.
2
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Creme til meget tør hud i ansigtet.

Indlægaf Novella » 23. maj 2017, 20:19

Zombie skrev:Moisture surge fra Clinique. Den er helt vild.

This.

Syv år på heavy udtørrende medicin, Mulle. Man ved et og andet.
0
Oxan
Indlæg: 124
Tilmeldt: 28. okt 2015, 11:50
Kort karma: 9
Likede indlæg: 90

Re: Creme til meget tør hud i ansigtet.

Indlægaf Oxan » 24. maj 2017, 08:20

Jeg er så i modsatte grøft hvad angår Moisture surge fra Clinique - den virker overhovedet ikke her. Jeg har dehydreret hud om sommeren, og dehydreret/tør hud om vinteren, og den hjælper hverken på den dehydrerede eller tørre del af min hud. Har prøvet den både i vinterperioden og sommerperioden, og det er bare en nogo! Den svider HELT vildt og giver mig ru hud hvis jeg bruger den bare få dage..

Bioderma hydrabio er derimod lige noget der fungerer for min hud, der er en fed og en let udgave, jeg bruger den lette udgave og supplerer op med SARD rose-water om vinteren - og hvis min hud er VIRKELIGT virkeligt tør (fedt-fattig), eller har eksem, så supplerer jeg op med la roche posay lipikar baume ap :-)
0

Tilbage til "Skønhed"