“Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

godtnavn
Indlæg: 11195
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13052

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf godtnavn » 4. feb 2024, 08:29

Neenah skrev:Mit kommende skolebarn skal snart have madpakke med for første gang i sit liv. Hvilke(n) madkasse(r) kan anbefales?


Little lunch box, de kan det samme som yumbox med smart rumopdeling, men er nemmere at gøre rene og de vejer markant mindre så er rarere for barnet når de skal på tur. Der kan være mere mad i så den skal ikke proppes, det skal yumbox hvis min datter skal blive mæt.
1
Undtagelsen
Indlæg: 2252
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4614

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf Undtagelsen » 4. feb 2024, 13:08

Neenah skrev:Mit kommende skolebarn skal snart have madpakke med for første gang i sit liv. Hvilke(n) madkasse(r) kan anbefales?


Vi har også tidligere haft Yumbox, men synes den blev for tung ved skolestart, så nu er det en Sistema.
Oftest en som denne, men vi veksler lidt alt efter hvad der er rent.
https://www.kids-world.dk/sistema-madka ... kkQAvD_BwE
0
ajnaM
Indlæg: 10090
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1059
Likede indlæg: 27612

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf ajnaM » 5. feb 2024, 14:59

Neenah skrev:Mit kommende skolebarn skal snart have madpakke med for første gang i sit liv. Hvilke(n) madkasse(r) kan anbefales?


Sistemas bento-box. Tror vi har 12, så vi har til to børn, der skal have to med hver dag (uden at vi behøver vaske op hver eneste dag..). De er lette at komme i opvaskeren, de vejer ikke for meget, og inddelingen passer perfekt til behovet herhjemme.

Og Sistemas drikkedunke med sugerør er geniale, når nu vi er ved madpakkeudstyret.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16450
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1418
Likede indlæg: 30657

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf TinaW » 8. feb 2024, 11:51

Neenah skrev:Mit kommende skolebarn skal snart have madpakke med for første gang i sit liv. Hvilke(n) madkasse(r) kan anbefales?


Vi er glade for denne her.

https://www.kids-world.dk/sistema-madka ... 96189.html
0
Sofakartoflen
Indlæg: 3884
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 436
Likede indlæg: 9224

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf Sofakartoflen » 13. feb 2024, 14:36

Hvilken type modellervoks bruger i?
Jeg har købt økologisk, da børnebørnene var mindre. Det er bare ikke så blødt. Den ene slags var seriøst lige så hård, som den vi havde i min barndom (og jeg er 62)
Min eksmand købte noget "ukendt mærke" i måske Netto. Det var superlækkert. Blødt og dejligt at lege med. Sådan husker jeg også Play doh - men det er jo mange år siden, mine børn brugte det.
Play doh skulle angiveligt ikke være giftigt. Hvad gør i?
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8990
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1056
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18393

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf Mi55y » 13. feb 2024, 19:34

Sofakartoflen skrev:Hvilken type modellervoks bruger i?
Jeg har købt økologisk, da børnebørnene var mindre. Det er bare ikke så blødt. Den ene slags var seriøst lige så hård, som den vi havde i min barndom (og jeg er 62)
Min eksmand købte noget "ukendt mærke" i måske Netto. Det var superlækkert. Blødt og dejligt at lege med. Sådan husker jeg også Play doh - men det er jo mange år siden, mine børn brugte det.
Play doh skulle angiveligt ikke være giftigt. Hvad gør i?


Vi bruger Play doh. Fordi det kan leges med længe uden at blive hårdt og træls.
3
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Dobbeltkonfekt
Indlæg: 203
Tilmeldt: 6. aug 2016, 15:24
Kort karma: 60
Likede indlæg: 457

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf Dobbeltkonfekt » 16. feb 2024, 09:00

Mon debatten har anbefalinger til indendørs klatrestativer/trekanter til små børn? Som udgangspunkt har vi kigget på piklers triangle-agtige ting fra Kletterling og triclimb (som ser lækre, men meget dyre ud) og Anthons klatrestativ fra Hemmingsen - men vi er meget åbne for gode som dårlige erfaringer.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8990
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1056
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18393

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf Mi55y » 27. feb 2024, 18:04

Jeg vil gerne anbefale appen Kif Kaf Kuffert. Den er gratis, udviklet af Aarhus kommune til 2-5-årige og smækfyldt med hyggelige og lærerige sange og små billed-aktiviteter. Vi fik den anbefalet af Sofies vuggestue i sin tid, og har brugt den virkelig meget.
5
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1685
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3455

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf malou_43 » 4. mar 2024, 18:33

Kigger på klapvogn - kæft en jungle for en, hvor det føles som at gå ind i 500xIKEA - og man hader at gå i Ikea :genert:

Leder efter en der egner sig til naturen, men ikke fylder alt for meget (bette bil), som er nem at klappe sammen (fordi jeg nærmest ikke kan sætte ti Lego klodser sammen uden det kan føles som et Marathon) og hvor min søn på snart 7 mdr kan ligge ned i.
Hvad kan I anbefale?

Og skal man købe sovepose/kørepose? :)
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8990
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1056
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18393

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf Mi55y » 4. mar 2024, 20:50

malou_43 skrev:
Og skal man købe sovepose/kørepose? :)


Vi har brugt fleeceforede vandafvisende køreposer fra Beemo til begge børn. De koster ikke en bondegård, og der er lige plads til en babydyne i dem i de kolde tider. I den periode, hvor den ældste kun ville sove lur i klapvognen, købte vi dog en pose med dyne i til vinterbrug.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5399
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 704
Likede indlæg: 10433

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf lillebjoern » 5. mar 2024, 07:59

malou_43 skrev:Kigger på klapvogn - kæft en jungle for en, hvor det føles som at gå ind i 500xIKEA - og man hader at gå i Ikea :genert:

Leder efter en der egner sig til naturen, men ikke fylder alt for meget (bette bil), som er nem at klappe sammen (fordi jeg nærmest ikke kan sætte ti Lego klodser sammen uden det kan føles som et Marathon) og hvor min søn på snart 7 mdr kan ligge ned i.
Hvad kan I anbefale?

Og skal man købe sovepose/kørepose? :)


Jeg har været glad for Emmaljungas klapvognsdel, som er nem at klappe sammen og ikke fylder meget. Det samme med Babyjogger (City Elite), som er meget nem at klappe sammen og sagtens kan være i vores Hyundai i10.

Ift. kørepose har jeg været glad for Voksi Explorer, men tror den bliver for varm til forår/sommer. Det er rart at have en kørepose til de kolde måneder, men om sommeren har jeg bare brugt en dyne :)
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1685
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3455

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf malou_43 » 6. mar 2024, 22:23

lillebjoern skrev:
malou_43 skrev:Kigger på klapvogn - kæft en jungle for en, hvor det føles som at gå ind i 500xIKEA - og man hader at gå i Ikea :genert:

Leder efter en der egner sig til naturen, men ikke fylder alt for meget (bette bil), som er nem at klappe sammen (fordi jeg nærmest ikke kan sætte ti Lego klodser sammen uden det kan føles som et Marathon) og hvor min søn på snart 7 mdr kan ligge ned i.
Hvad kan I anbefale?

Og skal man købe sovepose/kørepose? :)


Jeg har været glad for Emmaljungas klapvognsdel, som er nem at klappe sammen og ikke fylder meget. Det samme med Babyjogger (City Elite), som er meget nem at klappe sammen og sagtens kan være i vores Hyundai i10.

Ift. kørepose har jeg været glad for Voksi Explorer, men tror den bliver for varm til forår/sommer. Det er rart at have en kørepose til de kolde måneder, men om sommeren har jeg bare brugt en dyne :)


Jeg er tæt på at købe joggeren - har emmaljunga Big star surpreme - gammel model - og synes den er så ting og larmende :lol:

Min økonomi rækker ikke til både klapvogn og voksi (bor et sted hvor man skal køre langt for de gode brugte ting :( )


Jeg venter med at købe køreposen - har dog læst at det er svært at finde regnslag til joggeren.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 668
Likede indlæg: 7396

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf Neenah » 7. mar 2024, 06:39

malou_43 skrev:
lillebjoern skrev:
malou_43 skrev:Kigger på klapvogn - kæft en jungle for en, hvor det føles som at gå ind i 500xIKEA - og man hader at gå i Ikea :genert:

Leder efter en der egner sig til naturen, men ikke fylder alt for meget (bette bil), som er nem at klappe sammen (fordi jeg nærmest ikke kan sætte ti Lego klodser sammen uden det kan føles som et Marathon) og hvor min søn på snart 7 mdr kan ligge ned i.
Hvad kan I anbefale?

Og skal man købe sovepose/kørepose? :)


Jeg har været glad for Emmaljungas klapvognsdel, som er nem at klappe sammen og ikke fylder meget. Det samme med Babyjogger (City Elite), som er meget nem at klappe sammen og sagtens kan være i vores Hyundai i10.

Ift. kørepose har jeg været glad for Voksi Explorer, men tror den bliver for varm til forår/sommer. Det er rart at have en kørepose til de kolde måneder, men om sommeren har jeg bare brugt en dyne :)


Jeg er tæt på at købe joggeren - har emmaljunga Big star surpreme - gammel model - og synes den er så ting og larmende :lol:

Min økonomi rækker ikke til både klapvogn og voksi (bor et sted hvor man skal køre langt for de gode brugte ting :( )


Jeg venter med at købe køreposen - har dog læst at det er svært at finde regnslag til joggeren.

Vær obs på det kan være ret irriterende at den ikke kan vende bagud. Vi endte med at sælge vores af samme grund fordi vores barn klart helst ville vende mod os.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5399
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 704
Likede indlæg: 10433

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf lillebjoern » 7. mar 2024, 07:49

malou_43 skrev:
lillebjoern skrev:
malou_43 skrev:Kigger på klapvogn - kæft en jungle for en, hvor det føles som at gå ind i 500xIKEA - og man hader at gå i Ikea :genert:

Leder efter en der egner sig til naturen, men ikke fylder alt for meget (bette bil), som er nem at klappe sammen (fordi jeg nærmest ikke kan sætte ti Lego klodser sammen uden det kan føles som et Marathon) og hvor min søn på snart 7 mdr kan ligge ned i.
Hvad kan I anbefale?

Og skal man købe sovepose/kørepose? :)


Jeg har været glad for Emmaljungas klapvognsdel, som er nem at klappe sammen og ikke fylder meget. Det samme med Babyjogger (City Elite), som er meget nem at klappe sammen og sagtens kan være i vores Hyundai i10.

Ift. kørepose har jeg været glad for Voksi Explorer, men tror den bliver for varm til forår/sommer. Det er rart at have en kørepose til de kolde måneder, men om sommeren har jeg bare brugt en dyne :)


Jeg er tæt på at købe joggeren - har emmaljunga Big star surpreme - gammel model - og synes den er så ting og larmende :lol:

Min økonomi rækker ikke til både klapvogn og voksi (bor et sted hvor man skal køre langt for de gode brugte ting :( )


Jeg venter med at købe køreposen - har dog læst at det er svært at finde regnslag til joggeren.


Ja, Big Star er umulig at slå sammen :lol: Glemte lige at nævnte at vores Emmaljunga var en kombivogn, som vist nok hedder Duo Edge.

Det behøver jo ikke være en voksi (altså mærket) - tror der findes en del køreposer, som er meget billigere, og tror også forår/sommer-poserne er billigere. Men det kan jo stadig være en stor udskrivning, også når man skal have klapvogn. Vi har ikke været generet af, at den kun vender forud, men det kommer jo an på barnet.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
godtnavn
Indlæg: 11195
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13052

Re: “Hvad kan du anbefale/fraråde”-tråden

Indlægaf godtnavn » 7. mar 2024, 17:50

Ville vælge en af de babyjoggere der kan vende med front mod den voksne :) Vi er virkelig glade for vores og har stort set kun brugt den med front mod os. Bruger den også som barnevogn de første par måneder med en liftdel, det er rart med en lille vogn af og til.
0

Tilbage til "Børn"