catnip skrev:
Jeg siger ikke det her af mangel på empati for dig og børnene, faktisk tværtimod, for det er helt enormt stressende altid at se mønstre i andres adfærd som ikke er der. Og det er helt enormt stressede for andre at gå på æggeskaller og ændre deres adfærd af hensyn til en partners triggers. Det er ikke sundt og det løser ikke noget. Alle gør sig selv eller andre en kæmpe bjørnetjeneste.
Ingen går på æggeskaller, og der har tidligere været plads og rummelighed til dårlige dage m.v. - vi ser ikke mønstre i andres adfærd, i såfald havde 2,5 år på samme matrikel næppe været SÅ udramatisk, vi har endnu ikke haft en skænderi.
Men ingen, hverken børnene, mig, eller ham, skal kapre er helt fælles rum, med en udstråling der emmer af at alle andre bare gerne må fucke af. Vi har 222 kvm at boltre os på, så kan man vælge et andet sted end lige præcis de 50 kvm hvor 3 andre opholder sig og er igang med noget.
Derimod er det helt fint at sige "det kan jeg ikke overskue i dag, jeg trækker mig" - hvilket vi alle normalt gør, eller børn hjælpes til at gøre.
Jeg trækker ikke eksmands handlinger og gerninger ned over hovedet på ham. Men jeg fortæller ham, hvis han gør/siger noget der påvirker mig, eller børnene, der er jo i bund og grund bare at gøre opmærksom på en grænse, at tage ansvar for sig selv, og give den anden mulighed for at forstå og respektere.
Vi skal ikke ud i gætte leg og tankelæsning jo.
Men lukker den her, jeg syntes han var en nar, jeg syntes han overreagerede og var urimelig overfor den store teen.
Der er ingen drama her, alt er godt igen, alle har det godt og er glade.