Jeg kunne fint tage toget til job. Jeg bor 5 minutter fra stationen og toget tager 18 minutter, med en stationscykel vil jeg kunne være på kontoret på måske 35 minutter.
I bil tager det mellem 20 og 35 minutter, så omtrent det samme. Fordel ved tog er at jeg kan svare på beskeder og zone lidt ud. Der stopper fordelene så.
Tror med rejsekort koster det mig 45 kr pr vej. Der er altid proppet i toget.
Da jeg alligevel skal bruge en bil da jeg ugentligt pendler til Sverige, så er det økonomisk slet ikke værd at bruge toget. Det koster mig lige knap 3 liter benzin tur/retur.
DSB sætter prisen op mellem 9-13%
- Myresluger
- Indlæg: 2364
- Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
- Kort karma: 114
- Likede indlæg: 3825
Re: DSB sætter prisen op mellem 9-13%
Jeg er arbejdsløs og har så opdaget at Jobnet regner transporttid med offentlig transport. Der tager det hysterisk lang tid. Feks har jeg søgt et job hvor det tager 4,5 time dagligt med offentlig transport - det tager 30 minutter hver vej i bil så lige 3,5 time ekstra transport ved at tage det offentlige. Det bliver et nej tak herfra!
0
Re: DSB sætter prisen op mellem 9-13%
Kystbanen er den primære grund til, at vi ikke bor i Helsingør. Min kæreste boede der, da vi mødte hinanden, og jeg blev rigtig glad for byen. Men usikkerheden ift. forsinkelser gjorde det uholdbart. Det er da fint, hvis de mener, at de kan gøre rejsetiden mere sikker, men jeg tvivler.
Forskellen på nu og 1957 er Øresundsbroen. Der sker mange fejl ift. koordineringen med SJ, som giver forsinkelser på hele Kystbanen
Forskellen på nu og 1957 er Øresundsbroen. Der sker mange fejl ift. koordineringen med SJ, som giver forsinkelser på hele Kystbanen
0
Livslinjen: 70 201 201
Re: DSB sætter prisen op mellem 9-13%
Jeg er rigtig glad for toget. Pendler med Kystbanen og s-tog. Jeg er ikke stor fan af den nye køreplan og jeg synes også, det er temmelig dyrt, jeg betaler 90 kr for de dage jeg er på kontoret, men det slår i dén grad at sidde i kø på Helsingørmotorvejen.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
- Onkel Reje
Re: DSB sætter prisen op mellem 9-13%
Jeg tager sjældent toget. Jeg kører elbil hvor pris og komfort er i top, så der skal være helt særlige (oftest arbejdsrelaterede) grunde til at jeg tager tog. De øgede priser gør det ikke mere attraktivt, for det ændrer jo ikke på køreplanernes utilregnelighed og den ofte ret ukomfortable tur.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one
x
nine lives to itself
but you only got one
x
Re: DSB sætter prisen op mellem 9-13%
JoyNips skrev:Jeg er rigtig glad for toget. Pendler med Kystbanen og s-tog. Jeg er ikke stor fan af den nye køreplan og jeg synes også, det er temmelig dyrt, jeg betaler 90 kr for de dage jeg er på kontoret, men det slår i dén grad at sidde i kø på Helsingørmotorvejen.
Jeg tager fra Køge kommune eller Solrød til Kbh.
Jeg gider heller ikke motorvejen. Den er total håbløs. Og skulle man få kæmpet sig derind i bil, ville jeg skulle bruge en del tid på at finde en parkeringsplads og en del penge på parkeringen.
0
- Delfin
- Indlæg: 16052
- Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
- Kort karma: 1266
- Geografisk sted: ..... Casa del Fino
- Likede indlæg: 26785
Re: DSB sætter prisen op mellem 9-13%
Et pendlerkort til den adresse, jeg oftest arbejder på, koster omkring 1500 kr pr måned. Det er lidt over det jeg bruger i benzin på at køre til/fra arbejde i bil + den ekstra kørsel til andre ting. Hvis jeg skal møde på et par af de andre adresser, skal jeg lægge yderligere zoner til. Selvfølgelig er der flere udgifter på bilen end selve benzinen, men toget kan på ingen måde opveje de ekstra fordele der er ved at kunne tage bilen, når man som jeg er dårligt gående. Man slipper også for at løfte på tung bagage. Det øger min aktionsradius med mange km, og den samlede pakke af fordele kommer det offentlige nok ikke til at opveje, uanset om prisen blev sat ned til 0. Jeg kører den ene vej udenfor myldretid og min rute ud af kbh på vej hjem om morgenen er ikke voldsomt præget af køer, og så kan jeg endda undvære en stationscykel og er sikret en siddeplads på turen hjem.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
01 10 24
02 05 22
30 08 23
01 10 24
Re: DSB sætter prisen op mellem 9-13%
Jeg kører sjældent med offentlig transport efterhånden og DSB kører ikke her vestpå. Vi skal bruge Arriva (tog) og Sydtrafik (bus). Der er sjældent aflysninger eller forsinkelser når jeg bruger det så det kan jeg ikke klage over. Toget kører begge veje hver time så det kan jeg heller ikke klage over og priserne er steget. Jeg gav lidt over 400 kr. tur/retur for 1 voksen og 1 hund og det tager små 3 timer at komme frem og tilbage - Samt der var ingen der tjekkede billet. De kan i det mindste tjekke når det nu koster så meget
Jeg tjekkede lige hvad det koster for 1 standardbillet hernede fra og til København H. 468 kr. og 438 kr. for en orangebillet - og det er kun derover. Det er små 1.000 kr. tur/retur
Priserne hænger ikke sammen med at vi alle burde bruge offentlig transport noget mere i stedet for at tage bilen.
Jeg gav dog engang 125 kr. for at komme hernede fra og til Helsingør. Det var dælme billigt til trods for at toget blev aflyst 4 gange fra København til Helsingør, men jeg mindes at det ikke var slemt fordi de kører så tit.
Jeg tjekkede lige hvad det koster for 1 standardbillet hernede fra og til København H. 468 kr. og 438 kr. for en orangebillet - og det er kun derover. Det er små 1.000 kr. tur/retur
Priserne hænger ikke sammen med at vi alle burde bruge offentlig transport noget mere i stedet for at tage bilen.
Jeg gav dog engang 125 kr. for at komme hernede fra og til Helsingør. Det var dælme billigt til trods for at toget blev aflyst 4 gange fra København til Helsingør, men jeg mindes at det ikke var slemt fordi de kører så tit.
0
Re: DSB sætter prisen op mellem 9-13%
Jeg bruger primært tog og bus, når jeg tager i sommerhus.
Med de nye priser koster det hver vej:
70 kr, hvis jeg vil afsted lige efter arbejde og 56 kr lørdag-søndag.
Så 112-126 kr tur/retur.
Der er ca 55 km.
Hvis jeg skal en lokal tur med bus, fordi jeg ikke kan cykle: 20,50 kr … 22,25 kr, hvis jeg tager metroen.
Med de nye priser koster det hver vej:
70 kr, hvis jeg vil afsted lige efter arbejde og 56 kr lørdag-søndag.
Så 112-126 kr tur/retur.
Der er ca 55 km.
Hvis jeg skal en lokal tur med bus, fordi jeg ikke kan cykle: 20,50 kr … 22,25 kr, hvis jeg tager metroen.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."
Børnenes statsminister?
Børnenes statsminister?
Re: DSB sætter prisen op mellem 9-13%
HappyHippo skrev:Hvad ville der ske, hvis det blev gratis? Ville folk gå amok?
Da vi havde gratis søndage, mindes jeg ikke folk gik helt amok.
Amok? - nej. Men antal passagerer vil stensikkert stige en hel del, hvilket ville kræve massive investeringer i hele systemet. I kombination med de mistede billetindtægter lyder det som en vanvittig dyr ide. Hvem havde du tænkt dig skulle betale den regning?
0