Hvilken vending er MINDST aggressiv?
- Sophies-mor
- Kort karma: 799
- Likede indlæg: 8090
Hvilken vending er MINDST aggressiv?
Jeg skal skrive et ret alvorligt brev.
Det kommer nemt til at lyde passivt-aggressivt og derfor har jeg brug for den mindst aggressive vending til denne sætning:
I vil sikkert blive glade for.....
I vil sikkert påskønne...
I vil sikkert sætte pris på...
Sætningen fortsætter med, "....at X, Y, Z bliver..." osv.
Andre bud på en venlig, men bestemt vending??
Jeg slår lidt i bordet i det her brev/ mail, og har derfor brug for en så venligt professionel vending som muligt.
På forhånd tak
Det kommer nemt til at lyde passivt-aggressivt og derfor har jeg brug for den mindst aggressive vending til denne sætning:
I vil sikkert blive glade for.....
I vil sikkert påskønne...
I vil sikkert sætte pris på...
Sætningen fortsætter med, "....at X, Y, Z bliver..." osv.
Andre bud på en venlig, men bestemt vending??
Jeg slår lidt i bordet i det her brev/ mail, og har derfor brug for en så venligt professionel vending som muligt.
På forhånd tak
Senest rettet af Sophies-mor 15. mar 2024, 11:17, rettet i alt 1 gang.
0
Hæklerier på hjernen
Re: Hvilken vending er MKNDST aggressiv?
Det vil derfor være i jeres interesse at....?
Af de tre nævnte synes jeg at "I vil sikkert påskønne" er den mindst aggressive.
Af de tre nævnte synes jeg at "I vil sikkert påskønne" er den mindst aggressive.
Senest rettet af TinaW 15. mar 2024, 10:50, rettet i alt 1 gang.
4
Jeg ville gå med "sætte pris på". Den lyder mest professionel, synes jeg.
1
- Purple Haze
- Kort karma: 1051
- Geografisk sted: Kbh.
- Likede indlæg: 22960
Jeg ville helt droppe :i vil sikkert xxxxxx - uanset hvad der kommer efter.
Alt efter det handler om, så ville jeg fx skrive:
Ang x.y og z
Fremadrettet bliver x,y, og z bl.a. bl.a. bl.a.
Mvh SK
Og hvis jeg skulle være lidt blød i det kunne jeg afslutte det med.
I er velkommen til at sende mig jeres input til beslutningen.
Mvh
SK.
Alt efter det handler om, så ville jeg fx skrive:
Ang x.y og z
Fremadrettet bliver x,y, og z bl.a. bl.a. bl.a.
Mvh SK
Og hvis jeg skulle være lidt blød i det kunne jeg afslutte det med.
I er velkommen til at sende mig jeres input til beslutningen.
Mvh
SK.
5
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Svært at sige uden kontekst og resten af brevet. Afhængig af disse kan den samme sætning være både det passende eller upassende.
10
You can't truly call yourself "peaceful" unless you're capable of great violence. If you're not capable of violence, you're not peaceful. You're harmless.
Important distinction.
Important distinction.
- Misantropen
- Kort karma: 1092
- Likede indlæg: 21926
Umiddelbart synes jeg ingen af del lyder godt, men det er svært at svare på uden at kende konteksten.
Som de står der kan de alle opfattes nedladende og kommanderende.
Som de står der kan de alle opfattes nedladende og kommanderende.
10
- LadyFox
- Kort karma: 2471
- Geografisk sted: Kbh
- Likede indlæg: 47192
Uden at kende konteksten så synes jeg at du skulle prøve at finde en indledning hvor du ikke går ind i hvad modtager sikkert vil blive glade for.
Men i stedet hold dig til hvad du mener og og hvorfor, hvis man prøver at have fokus på emnet så synes jeg man lettere slipper afsted med at være lidt direkte.
Men i stedet hold dig til hvad du mener og og hvorfor, hvis man prøver at have fokus på emnet så synes jeg man lettere slipper afsted med at være lidt direkte.
19
...
LadyFox skrev:Uden at kende konteksten så synes jeg at du skulle prøve at finde en indledning hvor du ikke går ind i hvad modtager sikkert vil blive glade for.
Enig.
Jeg opfatter heller ikke de 3 foreslåede sætninger direkte professionelle, fordi de handler om modtagerens følelser/tanker omkring noget.
Der må være en anden måde at skrive det på. Hvilken synes jeg dog er svær uden at kende hele sætningen og resten af mailen.
8
Re: Hvilken vending er MINDST aggressiv?
Det er man nødt til at kende konteksten for at kunne sige noget om.
0
- Delfin
- Kort karma: 1266
- Geografisk sted: ..... Casa del Fino
- Likede indlæg: 26785
Med de formuleringer, ville jeg nok opfatte det sådan, at jeg blev tillagt holdning/følelser, uden at afsender kan vide om det forholder sig sådan. Især hvis det er noget upopulært, du vil formidle, ville jeg nok tænke 'godt med dig, gu er jeg da ej glad for det'
Uden kontekst er jeg enig med andre, at det er svært at give et kvalificeret bud, men umiddelbart tror jeg, du vil slippe bedre fra formuleringer som dem Purple Haze foreslår eller ved at bruge 'afsender'ord; Jeg mener, jeg tror, jeg gør xyz. Vi skal, der vil ske. Firmaet ..., ledelsen har besluttet ...
Uanset formulering vil det ikke være populært at modtage et upopulært budskab, så det nytter sjældent ret meget at pakke det ind i duftende papir med røde sløjfer
Uden kontekst er jeg enig med andre, at det er svært at give et kvalificeret bud, men umiddelbart tror jeg, du vil slippe bedre fra formuleringer som dem Purple Haze foreslår eller ved at bruge 'afsender'ord; Jeg mener, jeg tror, jeg gør xyz. Vi skal, der vil ske. Firmaet ..., ledelsen har besluttet ...
Uanset formulering vil det ikke være populært at modtage et upopulært budskab, så det nytter sjældent ret meget at pakke det ind i duftende papir med røde sløjfer
9
14 11 14
02 05 22
30 08 23
01 10 24
02 05 22
30 08 23
01 10 24
Som andre har sagt, uden kontekst er det svært at sige noget, men ingen af dem lyder professionelle, fordi de appellerer til følelser, og det signalerer ikke objektivitet fra afsenderen.
4
Homer: “Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that’s even remotely true. Facts schmacts.”
- LaMariposa
- Kort karma: 3864
- Likede indlæg: 46202
Det er svært, når man ikke kender konteksten.
Men personligt bryder jeg mig ikke om, at du indleder med "I vil sikkert blive ...". I ved ikke, hvad modtageren tænker om det, men hvis det er en alvorlig/nedslående besked, så vil de formentlig ikke blive glade.
Jeg ville i stedet skrive, at jeg håber, at de sætter pris på/påskønner/bliver glade for...
Men personligt bryder jeg mig ikke om, at du indleder med "I vil sikkert blive ...". I ved ikke, hvad modtageren tænker om det, men hvis det er en alvorlig/nedslående besked, så vil de formentlig ikke blive glade.
Jeg ville i stedet skrive, at jeg håber, at de sætter pris på/påskønner/bliver glade for...
4
Be brave
Never a dull moment...
Never a dull moment...
- icelady
- Moderator
- Kort karma: 1071
- Geografisk sted: Randers
- Likede indlæg: 32940
Jeg ville slet ikke skrive noget i den stil, hvis "jeg skal slå lidt i bordet."
Så ville det være noget i stil med: Til orientering kan jeg oplyse at......
Så ville det være noget i stil med: Til orientering kan jeg oplyse at......
6
....
“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
- Sophies-mor
- Kort karma: 799
- Likede indlæg: 8090
Jeg kommer ikke til at udelade min "tolkning" af, hvad de evt føler, da det er en del af problemet, kan man sige.
Det er en adfærd fra deres side af, mod mig, som gør, at jeg vælger X,Y osv.
Men, kan måske komme uden om, ved at skrive noget i stil med
"Jeg kommer ikke til at x, y og z, grundet ..."
Det er en adfærd fra deres side af, mod mig, som gør, at jeg vælger X,Y osv.
Men, kan måske komme uden om, ved at skrive noget i stil med
"Jeg kommer ikke til at x, y og z, grundet ..."
0
Hæklerier på hjernen