Mi55y skrev:Ham: Jeg siger bare, at de tit får McDonalds.
Mig: De fik McD i sidste uge og så i oktober - er det tit?
Jeg ville nok også høre noget i stil med 'du er doven, du tager ikke vores børns helbred seriøst, det er din pligt at lave maden, du er skødesløs og lemfældig og jeg tør ikke sige det direkte. Du har altid en grund til hvorfor noget er galt og så ender det med dårlige løsninger'.
Men min kone ville sige til mig at det ikke var det hun mente, for det var jo ikke det hun sagde, og hun ville blive irriteret fordi jeg stoppede noget ind i det hun sagde som hun ikke mener, og hun ville ikke føle nødvendigheden af at sige 'nej, det er ikke det jeg mener', hun ville i stedet prøve at forklare igen hvad hun mente.
Hvad angår det citerede så ville jeg nok ikke kunne leve uden at få defineret hvad der betyder ofte forekommende, eftersom jeg har en væsensforskellig opfattelse af hvad der kan betegnes som ofte i den sammenhæng. Men alt er relativt, det interval er ofte for et spark i løgene, sjældent at få skiftet sengetøj.
Man kan jo godt havne i den situation at man er nødt til at høre hvad den anden opfatter som ofte og sjældent, hvorefter man må erkende at man er lodret uenig.
Og så må man vel prøve at nå til en enighed om hvor ofte man gør det, uanset hvilken frekvens man føler er acceptabelt. Hvis man laver et kompromis rigtigt er der ingen der er tilfredse med aftalen.