Jeg ved ikke helt med A og B mennesker...
I mine yngre år var det mere sådan at dagene reelt var på for få timer for mig, hvor jeg i ferier osv havde det med at gå senere og senere i seng.
Altså hvor det blev omkring 1 time senere hver dag, så det til sidst var kl 9 om formiddagen at jeg gik i seng, og stod op til aftensmad. Hvor jeg så vendte det rundt igen ved enten at sove meget længe, eller lade være med at gå i seng en dag.
Med alderen er jeg blevet mere og mere typen som stadig har gang i alt muligt om aften, som gør at jeg ikke kan komme i seng der. Men som samtidig vågner tidligt og ikke kan sove mere. Men kan dog ikke nøjes med 5 times søvn om natten.
Ved ikke om det hedder C-menneske? Men det som fungerer bedst for mig i dag er at gå i seng ved 1 tiden, og op igen ved 6 tiden.
Men hvor jeg så sover 1½-2 timer om eftermiddagen. Er altid sindsygt træt om eftermiddagen. Modsat om aften ved sengetid...
Men må ikke sove mere end max to timer der, da jeg ellers ikke kan sove om natten.
Så er der nogle som siger at jeg bare skal holde mig vågen om eftermiddagen, så bliver jeg træt om aften...
Er på sin vis også sandt for så går jeg rundt og er vildt træt fra feks kl 15 til 20... Men når jeg først kommer ud på de sene timer har jeg det med at vågne op igen... (med luren føler jeg mig frisk alle de vågne timer)
Næ for mig handler det mere om at jeg ikke er bygget til et inaktivt liv på et kontor, Bliver så sindsygt træt af det.
For når jeg feks er på cykelferie, eller går og renoverer mit hus, så har jeg ikke tid til lur og bliver heller ikke træt der, da den fysiske aktivitet holder mig i gang.
Tror også meget det handler om vores kunstige lys fra skærme osv. der fucker med det naturlige ur i os mennesker.
For ved feks en længere cykelferie, med overnatning i shelter og telt. Der følger min døgnrytme helt solen.
Hvor jeg står op med solen, og går i seng med solen. Det er bare ikke til at gøre i en normal hverdag med job, og om vinteren med ikke ret mange lyse timer.
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!